اعترافات سبز

آوریل 3, 2009

خوب به مناسبت سیزده به در یا همان روز تخریب طبیعت منم تصمیم گرفتم تو این بازی اعترافات سبز شرکت کنم.

مصرف بیش از اندازه مواد شوینده:  عادت خیلی بدی که دارم اینه که هر چند وقت یه بار باید همه ظرف ها رو با وایتکس بشورم و مخصوصا تو خونه تکونی ها خیلی مصرف وایتکس و جوهر نمک بالا میره. و البته بگم این کار نه تنها به نابودی زمین کمک میکنه بلکه به نابودی خودمم کمک می کنه چون هی این بخاراش میره تو حلقم و فکر کنم در نهایت ریه مو سر این موضوع از دست بدم.

مصرف بیش از حد کاغذ: یه مشکلی که ظاهرا گریبان گیر همه هست. خیلی بد جوره، هر چقدر هم سعی می کنم کاغذ زیاد دور نریزم بارم نمیشه. مثلا امسال دو سه تا کیسه کاغذ ریختم دور .کاغذ هایی که چک نویس هم نمیشد و حجم وسیعی از کاغذ ها رو هم پرینت های پایان نامه ام بود که هی غلط گیری کرده بودم. خوب تقصیره استادمه که هی گیر داد سر این پایان نامه بد بخت

جدا نکردن زباله ها: یه عادت بدی که فکر می کنم هممون داریم این جدا نکردن زباله هاست. با اینه خیلی سعی می کنم زباله ها رو تفکیک کنم. چون روی نون خیلی حساسم این کارو می کنم اما متاسفانه کاغذ یا شیشه ها و مواد پلاستیکی رو خیلی کم. در واقع تنبلیم میاد و همه اینا رو زرتی با هم قاطی می کنم. می گن شهرداری خودش بعدا اینا رو جدا می کنه اما چقدر خوبه که ما ها خودمون تو خونه این کارو انجام بدیم.

مصرف بیش از حد برق: خوب من مشکلم اینکه که با وسایل برقی خیلی کار می کنم. همه زندگیم تقریبا شده برقی. تازگی ها که غذا رو هم با ماکرویو می پزم یا با بخار پز. باز قبلنا فقط گاز بود مجبور بودم با همون غذا درست کنم. شوفاژ های خونمونم که  جواب گوی سرمای زمستون نیست بنابر این هی بخاری برقی استفاده می کنم و متاسفانه خیلی وقتا که خونه گرم میشه خاموشش نمی کنیم و وقتیپختیم از گرما تازه یادمون می افته که باید خاموش بشه.

 

متاسفانه طبیعت ایران روز به روز داره اون بکری خودشو از دست میده. آدم خیلی ناراحت میشه وقتی می بینه تو بکر ترین زمین ها هم آدم ها رفتن و آشغال و زباله ریختن. یادمه یه سالی رفته بودیم ارتفاعات کوه های گیلان. یه جایی که بهش می گفتن بروبن و من نمی دونم دقیقا جاش کجاست اما می دونم خیلی بالا بود و فوق الاده زیبا. بعد لای این بوته ها رو که دقت می کردی پر از آشغال و بطری های پلاستیکی بود. جایی که زمستون ها اصلا نمیشه اومد و تابستون ها هم فقط محلی ها میومدن، آدم فکر نمی کرد که با چنین صحنه هایی رو به رو شه. من فکر می کنم همه ما تو این خرابی ها مقصریم. ما که خودمون می دونیم ریختن زباله کار درستی نیست اما حاضر نیستیم به اطرافیان و مردممون این فرهنگ رو بقوبولونیم و فکر می کنیم اگر خودمون رعایت کنیم کافیه.

توصیه می کنم این دو تا اعتراف رو هم بخونید:

اعترافات سبز صندوقک

اعترافات سبز آزاده

9 Responses to “اعترافات سبز”

  1. آزاده Says:

    ممنون مریم جان که بازی رو ادامه دادی. واقعا این مشکل آشغال ریختن خیلی بده و باعث میشه نشه از کلی از زیباییهای ایران لذت برد.

  2. sarahhh147 Says:

    بابا توصیه :) ؛موافقم باهات ، اگه این کارارو انجام بدیم و توصیه های ایمنی رو جدی بگیریم :):)، خیلی خوب می شه

  3. صندوقک Says:

    هممون عادت های بدی داریم که خیلی هم سخته گنار گذاشتنشون

  4. آشنا Says:

    سلام . فرارسیدن سال نو برشما مبارکباد . وبلاگ بسیار پرمحتوایی دارید . از اینکه ارج نهادن به قلم را توام با اندیشه و عمق فکری و نگاه کنشگر می پسندید . به شما تبریک می گوییم . چه خوب است که همه ما در عرصه فرهنگ واجتماع تنها یک مصرف کننده صرف نباشیم . بنظرمن عرصه وبلاگ نویسی هم وادی بسیار حساسی است که ظرافتهای خاص خود را می طلبد .ن در نوشته های شما نوعی واقع بینی و پخته گی را احساس کردم .حیطه فعالیت من هم بیشتر ادبیات نمایشی و تئاتر ( نویسنده و کارگردانی ) است اما فارغ التحصیل علوم سیاسی و علاقه مند به تداوم راه روشنفکری دینی هستم . بهرحال با عنایت به نوشته های ارزشمندتان که در آنها دغده های مشترکی میانمان بنظرم می آید ، شما را به دیدن وبلاگ حقیرم دعوت می کنم . امیدوارم که در آینده بتوانیم از نظرات هم جویا شویم .

  5. ammar Says:

    نميدونم ته اين حرف چيه؟
    همه اين رو ميدونن
    so what?

  6. مریم Says:

    سلام .وبلاگ محشریه.من اتفاقی پیداش کردم!ولی خیلی خوشم اومد


  7. با سلام به کا هم سری بزنید

  8. میثم Says:

    وبلاگ جالبی داری بهت تبریک می کم مطالبت هم که از بروز بودنش داره سر ریز میشه.

    ………

    می دونی چند وقته که از 13 بدر میگذره؟؟؟؟!

  9. بهروز Says:

    سایت خوبی داری اگه خواستی به منم سری بزن


بیان دیدگاه