سلام دوباره

نوامبر 18, 2010

نمی دونم انگار باید یک جوری از شر این فیلترینگ لامصب خلاص می شدم تا می تونستم بیام و بنویسم. حالا فیلترینگ و فیلترچی که از رو نرفتن اما ما از رو رفتیم و پاشدیم اومدیم در یک دیار غربت که از این خبرا نباشه

حالا با خیال راحت هی می نویسم فیلترینگ فیلتر فیلتر فیلتر هاااااااااااااای دلم خنک شد. به درک که الانم وبلاگم فیلتره تو ایران. بعله

خلاصه که ما برای یه کاری فعلا یه ساله اومدیم اینجا. اینجا که میگم منظورم کشور سنگاپوره. یه جزیره روی خط استوا :(( آره هم گرمه هم مرطوب. لامصصب همش آدم رو یاد لاست می ندازه

اما چیز خیلی جالبی که برام توی این مدتی که اینجا بودم به قول معروف تو چشمم می رفت همین درست استفاده نکردن از اینترنت بود. تو همین یکی دو هفته درگیر مسئله ای بودم که باید حلش میکردم هر طوری بود و وقتی با استادم صحبت می کردم همش ازم می پرسید به فلان سایت سر زدی. فلان فروم رو نگاه کردی و … و من هی یادم می افتاد که بعله یه همچنین چیز هایی هم وجود داشته

یه چیزی که هست اینه که متاسفانه به خاطر محدودیت های این مدلی از قبیل سانسور کردن و محدود کردن سرعت و … کم کم یادمون میره که  از اینترنت چه جوری میشه بهینه استفاده کرد. مثلا بر فرض من اگر در ایران می خواستم درباره یک موضوعی مطلب پیدا کنم هیچ وقت حتی از سمت یوتیوب یا سایت های این مدلی رد نمی شدم چون مطمئن بودم اول اینکه فیلتره دوم اینکه با وی پی ان و فیلتر شکن هم خیلی نمیشه فیلم دید. بنابر این ناخودگاه فقط می رفتم سراغ دانلود کتاب یا مقاله.

فی الواقع ما سرچ کردنمون هم محدود میشه به یک سری از اطلاعات با فرمت های خاص.

حالا دارم تلاش می کنم که درست از اینترنت استفاده کنم. شاید الان مهمترین ابزار برای هر فردی توی دنیا باشه. تا قبل از این 90 درصد استفاده خودم از اینترنت وقت گذرونی و خوندن خبر و دانلود موسیقی و این چیزا بود. اما فکر می کنم الان دارم این درصد رو کاهشش می دم. امیدوارم به هر حال

7 Responses to “سلام دوباره”

  1. محمد Says:

    علیکما سلام
    خوش برگشتید
    مشکل بزرگیه اینکه اینترنت واسه ما کاربری فقط سرگرمی داره، البته تقصیر خودمون نیست، من به شخصه سرگرمی دیگه‌ای ندارم، دنبال درس و مشق هم که میایم تو نت، بازم نصف‌ش می‌شه ولگردی در راستای سرگرمی!
    لطفن یکی بیاد من رو فرهنگسازی کنه


  2. سلام علیکم
    به به :) ، حالا اینا به کنار چه عجب کردی + در ضمن در بلاد بیگانه خوش بگذره

  3. محمّد Says:

    برای یک سال میتونین هر جوری که میخواین استفاده کنین لااقل :)
    خوشا به حال شما. همین که دارین اون درصد رو کاهش میدین خیلی خوبه.
    راستی! ولکام بک ;)


  4. سلام زندگیو هرجور که بگیری میگذره /ولی خودمونیم زندگی شما کجا زندگی ما کجا .مطالبتو خوندم قشنگ بود .اگه دوست داشتی منو لینکم کن واگه امدی بگو باچه نامی لینکت کنم.دوست جدید شما


پاسخی بگذارید

