فیل ترینگ

ژوئن 29, 2010

خوب من همین طوری نشستم دستمم زدم زیر چونه ام که این فیلترینگ رفع بشه. خیلی تو یه مدت دوستام بهم زنگ زدن و ناراحت بودن از اینکه اینجا فیلتر شده. خواستم بگم حالا بعدنا که اومدید اینجا رو بخونید از همین الان تشکر می کنم.بعد اینکه ظاهرا بلاگر هم همین وضعیت رو داشته اما الان رفع فیلتر شده. اما خوب همین فیلترینگ باعث شد خیلی ها دیگه وبلاگ نویسی رو بذارن کنار. من خودم تو این وردپرس 3 4 نفر رو سراغ دارم. نمیدونم کار درستیه یا نه اما من فکر می کنم فیلترینگ اولین محدودیتی نیست که ما باهاش مواجه میشیم. یعنی کلا داریم تو همین سانسور ها و فیلتر کردن های مجازی و واقعی زندگی می کنیم.

کلا که ادم نگاه میکنه ما ها تو زندگی شخصیمونم خیلی فیلتر میکنیم. هم خودمونو هم دیگران رو. یعنی نمی دونم این خصلت ما ایرانی هاست یا همه جا همین طوره(به نظر من که فقط اینجا و بعضی کشوراست). به هر حال میگن هر وقت بلایی سرت اومد بدون یک روزی تو هم همین بلا رو سر یکی اوردی. به خاطر همین من فکر می کنم این داستان فیلترینگ که هر روز هم بد تر میشه یکمیشم(یعنی فقط یکمیش) به خودمون بر می گرده.

بعد اینکه من تعجب می کنم از این دوستانی که تازه دادشون سر فیلترینگ در اومده. آقا نفس این کار بده. بعد این کار هم فکر میکنم یه 5 6 سالی میشه که داره انجام میشه. یادمه اولین سایت فیلتری که باهاش برخورد کردم وبلاگ حسین درخشان بود. بعد دیگه هی بیشتر شد این داستان.خلاصه که من به این دوستانی که اعتراض دارن توصیه می کنم یه تجدید نظر کلی رو زندگیشون بکنن. اینکه تا وبلاگ های خودشون و دوست و رفیق و هم فکراشون فیلتر شد تازه دادشون در اومد. بعد پس فردا هم هر بلایی سر ملت اومد تا سر خودشون نیاد داد آزادی خواهیشون بلند نمیشه.

یه چیز دیگه هم خوبه که مد نظر داشته باشیم وقتی ما تو همچین جامعه ای زندگی می کنیم که این همه سانسور توش هست مطمئنن خیلی هم حق انتخاب نداریم. بنابر این نمی فهمیم که آخرش کی داریم درست و مثل آمدیزاد راه و روش زندگی و طرز تفکر و اعتقاد و … رو انتخاب می کنیم. یعنی یک جورایی وقتی یه ماهی تو تنگ بلور زندگی کرده نمی تونه درمورد ماهی های تو دریا خیلی ابراز نظر کنه و فکر کنه که فقط داره خودش درست میگه. البته بنده خدا ماهیه خودشم نمی فهمه ها. هی اونایی که ماهیه رو زندانی کردن از بچگی تو کله اش کردن که تو آزادی و مگه خود قران نگفته لا اکراه فی الدین و بعدم یه سری کتاب و تاریخ دست نوشته خودشون می دن به خورد ماهیه و بد بخت ماهی هم به همین خیال زندگی خوب و خوشی رو در تنگ سپری می کنه. از دور هم بهش دریا رو نشون میدن میگن تو دریا هم آبه و همه مثل هم دارن زندگی می کنن. اما وای به حال روزی که پای این ماهی به دریا برسه….

بعد من این همه نوشتم چون افسردگی گرفتم که نمی تونم اینجا رو ببینم :(( و این بود انشاء من در مورد فیلترینگ.

البته من آپدیت می کنم ها. من که از رو نمی رم. جهت اطلاع گفتم

3 Responses to “فیل ترینگ”

  1. صندوقک Says:

    همیشه نکته مهم اینه که بنویسی و تسلیم نشی، توهم بنویس مریم جان، کسانیکه می خوندند مسلما بازهم خواهند خوند

  2. حسین Says:

    سلام
    روزبخير وخداقوت.من فكر كردم كه جداي از فيلترينگ وبلاگتون به محاق رفته وچندين بار سعي كردم وارد بشم ولي نشد كه نشد.
    پيشنهاد مي كنم(جدي ميگم ها!)توي بلاگفا هم بصورت موازي بنويسيد.باور كنيد بلاگفا الان امن ترين جاي دنياست ودرو پيكر هم نداره و احتمال اين كه فيلتر بشيد هم خيلي كمه.ضمن اين كه متاسفانه از نظر امكاناتي كه به شما مي ده با ساير سرويس دهنده ها قابل مقايسه نيست.
    در مورد پست اخير هم دقيقاً حق باشماست.اين واقعيت رو به وضوح ميشه در رفتار ايرانيهائي كه پاشونو گذاشتن بيرون ديد.انقدر كه وقتي برمي گردن دهنشون همينظور تا مدتها بازمونده.خودمن به شخصه فكر مي كنم تصور جامع ودقيقي از خارج ايران داشته باشم.چون صحبتهاي خيلي از خارج رفته ها وساكنين اونجارو شنيدم واز خوب وبد اونجا كاملاً مطلع هستم.
    واقعيت تلخ اينه كه مردم سرزمين من حق ندارن حتي از بيرون تنگ وبلور فقط اطلاع داشته باشن.البته به لطف ماهواره واينترنت وتوريسم ديگه اين سياستها نخ نما شده وحتي متعصب ترين وغيرتي ترين طرفداران حكومت ودولت هم مي دونن كه تو دنيا چه خبره.
    خوش باشيد ونويسا.

  3. ... Says:

    برای خواندن bbc فارسی نیازی به فیلتر شکن نداری
    https://www.bbc.co.uk/persian

    httpS


پاسخی بگذارید

