آمار امیدوار کننده

ژانویه 19, 2010

دیروز یه نت تو گوگل ریدر خوندم که هر وقت خواستی یه نت تو گودر لایک بالای 100 تا بخوره زرتی یه چیزی بنویس.اما اگه برای یه مطلبی 3 روز وقت هم بزاری ممکنه 2 تا لایک هم نخوره(فکر میکنم وحید آنلاین اینو نوشته بود)

جدی برای منم خیلی پیش اومده که یک پست وبلاگم رو در عرض 2 دقیقه نوشتم و ییهو رفت تو بالاترین و … و بعد آماردونی وبلاگم ترکید و یه عالمه کامنتم داشتم و خلاصه این وبلاگم که در روز های عادی پرنده هم توش پر نمیزنه ییهو در رده این بهترین های وردپرس و این چیزا قرار می گرفت!

برای منم خیلی عجیبه که چرا این اتفاق می افته. اما امروز رفتم برای اولین بار ببینم کدوم نوشته هام بیشترین بازدید رو داشته از وقتی وبلاگم رو راه انداختم. چیزی که خیلی جالب بود این بود که نوشته هایی که بیشتر براشون وقت گذاشته بودم اکثرا بیشترین خواننده رو داشتن. یعنی در طول زمان خیلی خوانده شدن. درسته اون پست های 2 دقیقه ایم مثلا تو یه مدت زمان کم مثل یک هفته خیلی بازدید کننده داشته اما در زمان زیاد خیلی کم بوده خواننده هاش. مثلا یه بار یه پست فیزیکی نوشته بودم که یادمه اون موقع خیلی بازدید کننده نداشت و بعضی ها هم اعتقاد داشتن اینا چیه و ما نمی فهمیم و این چیزا اما تقریبا هر روز از سرچ کلمات مختلف میرسن به این پست وبلاگم و در بین 133 تا نوشته ام 6 امین نوشته ای بود که خیلی خونده شده بود. کلا هم پست های این مدلیم خواننده هاشون بیشتر بودن

همیشه نا امید بودم که چرا این نوشته های دو دقیقه ای ایم که واقعا از روی احساساتم نوشتم و شاید در حد همون 2 دقیقه هم در موردش فکر کردم اینقدر خونده میشه ولی نوشته هایی که خیلی خودم دوستشون دارم و براشون وقت گذاشتم اینقدر در حقشون اجحاف شده!اما دیدن این آمار برام امیدوار کننده بود که درسته شاید تو وبلاگستان و گودر و … خیلی مطالبم شر نمیشه یا لایک نمی خوره و خلاصه بچه معروف نیستم اما لاقل تو موتور سرچ گوگل میاد بالا . البته نمی گم آدم باید همش با فکر و اینا پست بزنه و خیلی هم خوبه که احساستشو باز بزاره تا هر چی میخواد اینجا بنویسه.  خودمم سعی می کنم اگر یه مدت خیلی پشت سر هم پست احساسی-سیاسی! نوشتم بعدش یه مطلبم بنویسم که بعدا لاقل خودم بتونم ازش استفاده کنم.

اینم بگم اولین پست احساسی-سیاسیم نهم شده و 3 تا پستی که خیلی خواننده داشته یکیش شخصی بوده و 2 تاشم عکسی بوده. یعنی عکسش خیلی بیشتر از مطلبش بوده :دی

اما همچنان این سوال برای  من باقیه که چرا پست هایی که براشون کم وقت گذاشته میشه اینقدر ییهو داغ میشن؟

6 Responses to “آمار امیدوار کننده”

  1. مصطفی Says:

    دو جور وقت گذاشتن داریم. یکی «وقتی» که برای نوشتن یک پست صرف میشه و دیگری وقتی که ذهنمون به طور خودآگاه یا ناخودآگاه درگیر موضوعه.
    معمولاً «وقتی» که برای نوشتن یک پست صرف میشه به چشم میاد ولی وقتی که ذهنمون درگیره خیلی محسوس نیست!

  2. احسان Says:

    چرا؟ چون کلا جامعه وبلاگي …شعره!
    چرت بنويسي مي خونن منطقي باشي و حرف درست بزني نمي خونن….ملت احمقن!

    • maryamss Says:

      لطف کنید از کلماتی که باعث فیل تر شدن میشن استفاده نکنید.چون متاسفانه مجبورم ادیت کنم. ممنون

    • حسین Says:

      سلام
      ببخشید.این مطلب ممکنه باعث تنفر شما یا دیگران از من بشه ولی مهم نیست.یه سوال دارم.(انتهای خط اول
      ). یعنی اگرفیلترینگ نبود ایشون مجاز بودن این کلمات رو بکار ببرن؟پس ادب وتربیت وشعور چی میشه؟فرض کنیم همه ما در جمعهای خصوصیمون به شوخی یا جدی خیلی حرفهارو به هم بزنیم .ایا مجازیم همون حرفهارو هم در فضای مجازی به زبون بیاریم؟ضمناً اگر من قائل به تربیت وادب و این داستان هانباشم ایا می تونم در جایی که میدونم حداقل یه خانم هست که نوشته من رو می خونه به خودم اجازه بدم این طوری حرف بزنم؟قدیما همه اقشار جامعه از دزد وگردنه گیر وزنهای فاحشه و …یه مرام ومعرفتی داشتن و به یه اصولی معتقد بودن.متاسفم که ما همه چیزمون رو به سرعت از دست دادیم و به هیچ چیزی جز خالی کردن خودمون فکر نمی کنیم.از شما هم انتظار میره که ایشون رو متوجه رفتار زشتشون بکنید.من به شخصه از شما بیشتر ازاین انتظار داشتم.

  3. mshb Says:

    با درود…

    این مطلب رو دیدم گفتم یکم تخصصی تر برخورد کنیم!
    جریان گوردر با این وبلاگها و سایتها فرق داره.

    به ما میگفتن میخواید تو شبکه های اجتماعی مطلبتون پر طرفدار باشه, باید دوستهایی داشته باشید که بیشتر اوغات آنلاین باشند و از مطالبتون استفاده کنند و اونها هم چنین دوستانی داشته باشند!!
    بد نگفتند, یه واقعیتی هست خب!

    ولی در مورد بلاگ ها و سایتها. نمیدونم در جریان هستید یا خیر ولی رتبه برترین سرویس دهنده بلاگ مطعلق به بلاگر یا بلاگ اسپات هست. این سیستم برای اکثر زبانها سرویسهای خاصی در نظر گرفته, و مهم تر از همه لاگین های اشتراکی با سرویس بزرگی مثل گوگل داره. در کنارش متصدیان قوی ای که روی سئوش خیلی کار کردند. بهترین بلاگ داخلی یا به عبارتی سرویس دهنده از لحاظ شاخص سازی در جستجو گر ها بلاگفا هست. امکانات زیادی شاید نداشته باشه, ولی به قولی سئو قوی ای داره!

    راستی سئو یا Search engine optimization – بهینه سازی موتورهای جستجو!

    و در آخر سایتها: هر سایتی سئو قوی تری, با نگاه و الگو گیری از زبان محلیش داشته باشه. میتونه رتبه های خودشو توی گوگل و رتبه جهانی آلسکا افزایش بده.

    خوراک و یا به زبان جهانی rss ها و سایت مپ ها – همینی که شما دارید تو وورد پرس استفاده میکنید, یکی از برترین کمکها به افزایش آمار و در نهایت رتبه های گوگلی هست.

    در یه حدی توضیح دادم که کاربران خیلی عادی هم درکش کنند.
    ____________
    البته من حضورم در این بلاگ سر جستجوی سبزی بود که با آموزش شما مواجه شدم و بعدشم این پست رو دیدم!! بابت اون آموزش باز هم ممنون.


پاسخی بگذارید

