غزه و وبلاگستان

ژانویه 15, 2009

آقا من واقعا یه سوالی دارم از این دوستانی که الان نگران کودکان فقیردر آفریقا شدند و یا به بقیه خرده میگیرند که چرا به فکر افرادی که در کشور خودمون نیاز به کمک دارن، نیستید.حالا کلاً که الان همه باید فهمیده باشن 1000 تا آدم رو در عرض 2 هفته قتل عام کردن یعنی چی و فرقش با آفریقا و … چیه.

اما سوالم اینه: شما ها که این همه به حرکت های جمعی وبلاگستان واقف هستید و به راحتی در موردش نظر میدید چرا در چنین روز هایی خودتون دست به کار نمی شید. یادمه چند وقت پیش یه حرکتی قرار بود در وبلاگستان و بین وبلاگ نویس ها انجام بشه که هر کی می خواد در مورد فقر بنویسه. اتفاقا همین دوستانی که الان نگران افراد بی بضاعت شدند در اون روز و روز های شبیه به اون روز چیزی در این رابطه ننوشتن. حالا من نمی گم باید همه بنویسن و اینا اما کسی که این همه ادعا داره و داره به بقیه خرده میگیره چرا یه نگاهی به رفتار ها و نوشته های خودش نمی کنه. اتفاقا اکثر  آدم هایی که دیدم در رابطه با غزه نوشتن تو همون روز مبارزه با فقر هم یه مطلب تو وبلاگشون منتشر کرده بودن.

حالا کلند هم بیخیال این حرفا. من که تصمیم دارم برداشت و حرف کسی برام مهم نباشه. بیام حرف ها و احساساتمو اینجا سانسور کنم چه خبره دو تا وبلاگ نویس ناراحتن که همه دارن از غزه می نویسن.

بعد عارضم به خدمتتون این ویدئو رو امروز از اینجا کشفیدم. خیلی قشنگ بود حیفم اومد نزارمش

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die

We will not go down
In the night, without a fight

We will not go down
In Gaza tonight

10 Responses to “غزه و وبلاگستان”

  1. سروش Says:

    طی دو هفته هزار نفر. یه حساب کن ببین طی دو هفته بطور متوسط چند نفر در تصادفات جاده ای ایران می میرند و علت چند درصد از این مرگ و میر ها نقایص جاده ها و خودرو های وطنی است. مشکلی که با تمرکز بیشتر مدیریتی و پولی نسبت به مسائل دیگر کشورها می تونه حل بشه.

  2. maryamss Says:

    به سروش: خوب ظاهرا من منظورم بد گفتم.حرفه من الان دقیقا روی غزه است و اینکه ما ها چرا هی بحث ها رو با هم غاطی می کنیم.بحث کشتار های جاده ای تو ایران هم مطلبیه که باید روش بحث شه اما دلیل نمیشه که همه در مورد غزه ساکت بشن چون تو ایران کشته از تصادفات و … داریم.خیلی بحث های بی ربطین به هم


  3. برای من اصلا مهم نیست ! دنبال یه کاری هستم که وقتی آماده شد فکر کنم برای همه جالب باشه که بدونن باید دل برای کی سوزوند.
    مریم خانم من کاری به کار بقیه ندارم ولی دارم از این می سوزم که اون موقع داشتن وجب به وجب خاک خرمشهر و دزفول و آبادان و … می کوبیدن کسی دل می سوزوند ؟ من هم ناراحت می شم می بینم بچه ای داره زجه میزنه از درد ولی از طرف دیگه مطمئنم که دنیا دار مکافاته ! ما باید دل بسوزونیم در حد خودمون. چراغی که به خانه رواست به هر جای دیگه حرامه !
    این نوشتن ها و حمایت کردن های حرفی به جایی نمی رسه ، و البته مال کشورهاییه که مردمش به نون شب محتاج نباشن !


  4. راستی فکر کنم این پست به یک نفر اشاره شده بود :)
    کی بود کی بود ؟

  5. لعیا Says:

    سلام

    من نمی دونم واقعاً، فکر می کنم اینطور درد و دل شما فقط برا خودت مفید باشه، تجربه من نشون داده هرچقدر آدم استدلال بیاره حتی رفتار خودشون رو جلو چشمشون بیاره کار به جایی نمیره باز هم باید شاهد استدلال های مغلطه آمیزی مثل تعداد کشتگان جاده های ایران و … باشیم حالا من در عجبم که این عده اینقدر سعی می کنن زندگیشون N بعدی باشه و از هزار تا موضوع تو دنیا از رنگ مو و رفتار فلان سوسک تو دستشویی تا انتخاب برترین فلانک تو فلان فتستیوال می نویسند، خوب اشکال نداره شما هم ازت چیزی کم نمی شه 10 تا پست بزار برا مخالفت با آمار کشتگان جاده های ایران و هرچی این موقع که می شه برا مخالفت استدلال می کنی یک نیمچه پست هم بزار برا غزه

    اما مشکل اینه که اینکار رو هم اصلاً نمی کنن، یعنی این ها دیگه جنبه غر و بهانه پیدا کرده، دریافت نهایی من در مورد این افراد دورویی و نفاقه
    بهتره با قلبشون کنار بیان

  6. نارگل Says:

    كساني كه بي عذر و بهانه دلشون براي همنوعانشون مي‌تپه كار درست رو انجام مي دن. كساني كه براي كمك كردن به دنبال يه عالمه علت و معلول و ربط و رابطه نميگردن. براي همينه كه اوني كه دلش براي كودكان غزه بيشتر مي‌تپه براي كودكان فقير كشور خودش هم بيشتر مي‌تپه. و بالعكس.
    با حرف شما موافقم.

  7. maryamss Says:

    به کاوه: اول اینکه مطمئنا منظورم به تو نبوده حالا سر فرصت لینک ها شو برات میفرستم چون نمی خواستم این پست جنجالی بشه و اون افراد پاشون به اینجا باز شه. به هر حال همه ما آدمیم.احساسات داریم و طبیعیه که احساساتمون جریحه دار شه وقتی چنین چیزی رو در دنیا میبینیم. من هیچ وقت نه تو این نوشته و نه ای دیگه ای نگفتم که چرا کمک مالی به مردم غزه نمی کنید یا اصلا چرا کمک نمی کنید مطمئنا خودمم اگه بخوام به کسی کمک کنم به مردم خودم می کنم.اما ابراز همدردی کردن یه چیزه طبیعیه.کما اینکه موقع جنگ هم همدردی می کنم. اما اینکه یه عده از این موضوع ناراحتن یا خرده میگیرن به بقیه که چرا در وبلاگ هاشون چنین مطالبی رو انتشار می دن بحث دیگه ایه.به قول زهرا وبلاگستان کدخدا نمی خواد که هی براش باید و نباید تعیین کنیم.حتی اگر از روی جو زدگی هم باشه باز هم طرف حق داره هر چی دوست داره بنویسه تو وبلاگش و این تعیین تکلیف کردن و حکم دادن برای همه فقط یه معنی می تونه داشته باشه و اونم اینه که طرف تو این موضوع حرفی برای گفتن نداره و چون می خواد حرفی برای گفتن داشته باشه و خودشو مطرح کنه مواضع این مدلی میگیره.اگر واقعا چیزی ما رو ناراحت می کنه طبیعیه که نباید سمتش بریم.خود آزاری که نداریم.متاسفانه اشتباه ترین کار برای اینکه مطالب آزار دهنده رو نخونیم اینه که حکم صادر کنیم برای نویسنده اش که تو جو زده ای یا ریا کاری یا ….کاری که خیلی از دوستان کردند.در هر صورت بحث غزه و جنگ ایران و تصادفات داخل ایران و …. هر کدوم بحث های مجزایی هستن و واقعا به هم ربطی ندارن.اینم بگم کودکان آفریقایی هم ماله کشور دیگه این و ما خودمون این همه بد بخت بیچاره داریم تو کشور حالا چرا ناغافل این همه کودکان آفرقایی مهم شدن این وسط؟!!!و اینکه با استدلالات دوستان الان همه مردم دنیا دارن اشتباه می کنن که برای مردم غزه همدردی می کنن و تظاهرات راه انداختن چون هر کشوری مردم بد بخت بیچاره هم داره!

  8. maryamss Says:

    به لعیا و نارگل:ممنون از نظراتتون

  9. sababoy Says:

    آنطرف تر، خیلی نزدیکتر از شیطان، مهربانی نام تو را بیادم می آورد و دوست داشتن را. یک خدا دارم و یک دنیا امید. سرم را بالا می گیرم و به اینکه عاشم و ترا را از یاد نبرده ام فخر می فروشم.

    Over there, really nearer than devil, a kind makes me remember you and loving you, I have a God and a world of hope. I keep my head up and pride that I’m lover and didn’t forger you.


  10. هر دو طرف افراط می کنن و اصل قضیه رو فراموش می کنن
    به نظر من دلیل عده ای مثل من که مخالفن با گفتن در مورد غزه ، عقده های هشت سال جنگه که هیچ کس به دادما نرسید همین ها برادر های عراقی بودند و ما …
    مهم نیست زیاد چون خدا هم تو کاسه عراقی ها گذاشته هم تو کاسه مصری ها هم همه اون هایی که اون موقع داشتن ما رو نابود می کردن .
    مریم بانوی عزیز باور کنید تنها ترین مردم دنیا ما هستیم چون مطمئنم فردا اگه خدایی نکرده اتفاقی بیفته هیچ کس میت ما رو از رو زمین بلند نمی کنه …


پاسخی بگذارید

