این نسل بی امید

اوت 9, 2008

سمیه عزیز چند وقت پیش یه بازی وبلاگی راه انداخت که فکر می کنم یکی از مفید ترین بازی های وبلاگی تا به الان بوده.راستش وقتی پست های مربوط به این بحثو می خوندم خیلی وقتا بهش فکر می کردم.به اینکه واقعن چرا ما و اطرافیانمون اینقدر نا امیدیم؟

تقریبن با همه نوشته هایی که برای این بازی نوشته شد موافقم.شاید حرفه منم تکراری باشه اما خوب دیدم این دمه آخری که پرونده بازی داره بسته میشه منم نظرمو بگم.فقط دوس دارم این نوشته رو از زبون یه ادم عادی بخونین.این ها برداشت های شخصی من هستن.

فکر می کنم عمده نا امیدی هم نسل های من به خاطر فشار زیادیه که داره بهشون وارد میشه.حالا چه اقتصادی بگیر چه از لحاظ امنیتی و … همین طور که خیلی از دوستان هم گفتن مردم ما از داشتن طبیعی ترین حق ها محرومن.و جالبه که مثلن خیلی از هم کلاسی ها و هم دانشگاهی هام مدتی که از ایران دور هستن 2 تا خصیصیه جالب پیدا میکنن.اول اینکه خیلی به آینده ایران و زندگی تو ایران امیدوار میشن. دوم اینکه پیرو همون امیدواری به شدت اخبار سیاسی ایران رو دنبال می کنن و براش تحلیلی می نویسن و ( یه جورایی امید دارن به درست دن این وضعیت)…یعنی دقیقن عکس خیلی از ما ها که تو ایرانیم و خیلی وقته به سایت ها ی خبری سری نمی زنیم و اخبار گوش نمیدیم.انگار زندگی در اونجا یادشون برده که کشورشون در چه وضعیه.

اما  یه دلیل مهم تر هم میشه براش پیدا کرد.به نظره من هیچ وقت زندگی ایده آل رو نمیشه داشت.همیشه سختی ها برای آدم وجود داره و در شرایطی برام قابل قبوله که این مشکلات جامعه رو باید پذیرفت. ولی وقتی ما فقط از دولتمردان و سیاست گذارانمون دروغ می شنویم واقعن باید به چی یا چه زمانی امید داشته باشیم. مدت خیلی زیادیه که وقتی اخبار خبر از وام مسکن و خونه دادن و وام های مختلف و کوپن و تسهیلات و …. میده فوری شبکه رو عوض می کنم.دیگه برام مسلم شده که همه چیز دروغه.همه حرف ها و وعده ها.مادر و پدر (نوعی) من نسبت به من خیلی امیدوار ترن و اینو کاملن میشه از رفتارشون فهمید.وقتی هنوزم که هنوزه این اخبار و این وعده وعید ها رو باور می کنن و فکر می کنن روزی فرزندشون ممکنه با آرامش و بدون دغدغه مسکن و وضعیت مالی و … تو این کشور زندگی کنه.البته من نمی گم همه چیز تقصیر دولته.نه!اما باید قبول کرد نسل ما نسل جوان ایران دلش رو نمی تونه به هیچ حامی خوش کنه.خیلی ها تلاش کردن که در همین کشور به آرزو های خودشون برسن اما نتیجه تلاششون ….

واقعن نمی دونم راه حل برای از بین بردن این ناامیدی چیه اما منم مثل خیلی ها فقط دارم دله خودمو الکی خوش می کنم چون ادامه زندگی در غیر این صورت برام غیر ممکن میشه.به آینده کشورم هیچ امیدی ندارم.دولتمردان کشور من تا الان با دروغ این کشور رو نگه داشتن و  اگر روزی آمریکا به ایران حمله کنه(که امیدوارم این اتفاق نیوفته) باز هم تغییر چندانی در وضعیت و آینده کشورم رخ نمیده.انگار یک جوری محکوم شدیم به این نوع زندگی و لاقل بین بد و بدتر مجبوریم بد رو تحمل کنیم و خودمونو با چیزایی سر گرم کنیم که یادمون بره تو چه وضعیتی هستیم.

ببخشید انگار این پس هم نا امیدانه شد.

15 Responses to “این نسل بی امید”

  1. فرزاد Says:

    البته یه چیزی که هست یه خوردش به خاطر تنبلی و راحت طلبی ما هم هست


  2. سلام
    خوبی ؟
    اول در مورد دروغ سیاست مدار ها بگم که هیچ جای دنیا سیاست مدار ها راست نمی گن ;)
    دوم در مورد بند آخر هم موافق باهات ولی آمریکا خمله نمی کنه با وجود جوانان پر شور بسیجی {مثل خودم}
    و نکته سوم هم سخت نگیر ، باز هم مثل اینکه دلت تنگه شوور جون شده و زدی توی جاده خاکی و غم و …
    در نا امیدی بسی امید است/که در باقالی خوروش کمی شفید است !
    راستی اومدم که به یه بازی وبلاگی دعوتت کنم از این حال و هوای غمبار بیای بیرون!


  3. دلیل مهمت رو قبول دارم. اینقد ادم رو درگیر مسایل پوچ و بیهوده میکنن که دیگه توانی برای فک کردن و درست کردن ایندمون نداریم و این جوری میشه که به یه ماشین متحرک تبدیل میشیم. دقدقه های زندگی همه توان ادمی رو میگیره :( امید هم از صفحه روزگار محو میشه.


  4. حالا فکر نمی کنم که اینقدر هم وضع بد باشه! بابا یه ذره امیدوار باشین به آینده، به آینده ای که قراره خودمون بسازیم


  5. نسل شما که این جوری باشه…وای به حال نسل بعدی که ما باشیم!

  6. سعيد Says:

    سلام
    وبلاگ توپي داري
    خسته نباشی
    حاضر به تبادل لینک هستم
    با نام
    ترفندهای خفن،نرم افزارهای توپ،آموزش هک
    منو لینک کن بعد خبر بده تا لینکت کنم

  7. DESERTER Says:

    چي ورداشتي گفتي از خودت تو وبلاگ حديثه؟ رضا عظيمي كيه؟ بلاك چيه؟ من و تو كي دعوا كرديم كه بخوايم از اين بچه بازي ها هم دربياريم؟ من كه يادم نيست..!
    تازه بد عادت كردين زود قضاوت كنين.. هم اون حديثه خانوم.. هم همسر محترمش كه بد جوش آورده بود…هم تو هم بقيه كه كامنت گذاشته بودن.. به جاي اينكه بگن منتشر كردن يه مكالمه خصوصي چه كاريه برگشتين مي گين من الم بلم ديوونم مريضم مشكل دارم… ! واقعا كه.. به هر حال جوابتون رو همونجا دادم.
    راستي يه چيز ديگه.. من همه جا و هميشه فقط و فقط Deserter هستم.. نه چيز ديگه.

  8. persiansunix Says:

    چيزايي كه ميگي درسته ولي نبايد زياد بهشون بها بدي و خودت باهاشون درگير كني چون با اين كار اول خودت لطمه ميبيني . زياد بهش فكر نكن.

  9. آرام Says:

    انگار تنها کاری که میشه کرد اینه که بی خیال باشیم و خودمون کار خودمون رو بکنیم. ما ز تلاش کردن کار دیگری از دستمون بر نمیاد. گرچه این تلاش ها به جایی نمیرسه اغلب!

  10. dsoma Says:

    آره درسته! ولی بهش فکر نکن میگذره!
    خوش باش!

  11. ناشناس Says:

    چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید شنید و فکر و زندگی کرد
    هر جوری فکر کنی همون جور زندگی میکنی من قضاوت یا نصیحت نمی کنم ولی: انتقاد آری تخریب هرگز

    انسانیت: کاری که ما در آن صرفه جویی کردیم
    موفق باشید

  12. jarchy Says:

    سلام
    سلام
    من با کاوه موافقم و با این دوست عزیز که ناشناسه ببین باید دید که خودما برای بهتر شدن زندگی و جامعه خودمون چه کاری انجام دادیم مگه نه این که تک تک ما ها که در یک خانواده زندگی می کنیم تشکیل یک جامعه رو میدیم پس اگر یک جامعه خوبی نداریم ما هم در این خوب نبودن جامعه بی تقصیر نیستیم.
    نتیجه اخلاقی چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
    سلامت و پیروز باشی.:)

  13. ناشناس Says:

    من تنها کاری که تونستم برای هم نسلهای خودم بکنم اینه که یه سایت راه بندازم تا بچه ها با خوندنش غمه هاشونو فراموش کنن و بتتونن بخندن…..
    به سایتم سر بزنید و نظراتتونم برام بزارید
    http://www.omideyeknasl.persianblog.ir
    دوستون دارم مجید

  14. majid Says:

    من تنها کاری که تونستم برای هم نسلهای خودم بکنم اینه که یه سایت راه بندازم تا بچه ها با خوندنش غمه هاشونو فراموش کنن و بتتونن بخندن…..
    به سایتم سر بزنید و نظراتتونم برام بزارید
    http://www.omideyeknasl.persianblog.ir
    دوستون دارم مجید


پاسخی بگذارید

