آخرین پست 86

مارس 18, 2008

فکر می کنم یکی از اشکالات نوشته قبلم این بود که مشکل رو گفتم بدون اینکه در مورد راه حلش نظری داشته باشم.واقعیتش خودمم همیشه از این طور نوشتن بدم میاد که مثل خاله زنک ها فقط یه مشت بدی رو بگم و برم.تو همین مدت خیلی به این موضوع فکر کردم.شاید باید براش یه پست جدا گانه بذارم چون این حرفا دم سال نوییه خوبیت نداره.فقط در همین حد که برای بهتر شدن اوضاع گاهی باید از خودمون شروع کنیم و فقط تقصیر رو گردن یه عده نندازیم.

یه چیزی هم اضافه کنم.من حرفم تو پست قبل این بود که مردم ما کلن عقب نگه داشته شدن.این هم ربطی به الان نداره.به نظر خودم که این موضوعات برمیگرده به زمان شاه یا حتی قبل تر از اون.نمی گم هم فقط تقصیر حکومت شاه بوده اما اگر آدم یه نگاهی به تاریخ بندازه میبینه مردم اون موقع هم همین طوری عقب نگه داشته شدن و الان هم که این روند ادامه داره.خلاصه اینکه نظریه پردازی و راه حل دادن هم کار آسونی.مهم اینه که آدم تو عمل یه چیزایی رو نشون بده و عوض کنه(این قسمت مخاطبش خودم بودم)

خوب دیگه عید شد و من چند تا کاریو که می خواستم اینجا انجام بدمو ندادم.یه چند تا پست درفت کرده بودم که کاملش کنم اما این مسافرت ناگهانی و … نذاشت.و الان آمار پست های کپکی تو لایو رایتر خیلی بالا رفته.احتمالن باید یه خونه تکونی هم در دنیای مجازیم انجام بدم.یکی دیگه ساختن پادکست بود که می خواستم به عنوان آخرین پست سال 86 بذارم اینجا که باز نشد.

86 سال نه خیلی خوبی بود برام نه خیلی بد.البته پر از اتفاقات عجیب غریب بود توش.احساس می کنم امسال کلی بزرگتر شدم.این دمه عیدیه هم چند تا خبر فوت شنیدم که متاسفانه خیلی هاشون هم جوون بودن و یکی شون هم خواهر یکی از دوستانم بود که تو سن سی و خورده ای سکته کرده بود.

یکی دیگه از تحولات عظیم سیاسی هم عوض شدن وزیر و در پی اون عوض شدن همه مدیران،رئیس های بزرگ،رئیس قبیله،رئیس انتهای راه رو،کارشناسان بخش،تحول در چیدمان میز و صندلی های شرکت،عوض شدن قرار دادم،تعویض آبدارچی بخش و … بود.و من مرده این تحولات هستم چون عملکرد دولت در جای جای زندگیم متبلور شد.خلاصه اینکه دوست داشتم هنوز با همون مدیر قبلی کار می کردم.بعدشم اینکه این پروژه ای که دو ساله تو واحد ما گیر کرده همچنان در گیر مونده و من خیلی خوشحالم چون می تونم به کارهای دیگه ایم برسم(قسمت مثبت ماجرا)

ما چون خیلی با کلاس هستیم امسال قراره که برای تعطیلات عید به عسلویه مسافرت کنیم.همه میرن کیش و دبی و شمال ما خیلی شیک داریم میریم بره بیابون.البته من که اون بره بیابونو دیدم اما برای اینکه شوور هم ندید پدید از دنیا نره می خوایم با هم بریم.اگه تونستم عکس بندازم می ذارم و گرنه خودتون برید تو وبلاگ قبلیم عکسای دو سال پیشو ببینید.بعدشم اینکه عسلویه سوغاتی نداره.فقط اونجا شوکولات فروشی و پتو فروشی داره.شوکولاتاش خوبن اما پتو هاش قیمتش مثل تهرانه بنابر این سواغاتی نداریم.بعدشم اینکه من چون خیلی کاریم از 5 ام سر کارم.

یادم رفت بگم تو این مسافرت اصفهان یه عروسی هم افتاده بودیم.چون خالم خیلی باحاله تا رسیدم اصفهان بهم خبر داد که عروسی پسرشه و من هم نه لباس اورده بودم نه کفش و … خیلی خوشحال خودم موهامو و آرایشمو با کمک دختر خاله درست کردم.نکته جالب ماجرا این بود که چون همیشه تو فامیل دختر سر به زیر و کم حرفیم خاله و دختر خالم شاخ در اورده بودن که این اداها از کجا در اومده.چون من قبل از ازدواجم به هیچ وجه حرکات موزوتن بلت نبودم اما از بد روزگار افتادیم با یه شوور خلاف به طوریکه رفتم کلاسش اسم نوشتم بعدشم تو عروسی ها یه پایه ثابت و محرک برای بقیه بودم(این نجمه می دونه).و چون خاله ام اولین بار بود چنین حرکاتی رو ازم میدید کلی متعجب بود.بعدشم تو عروس کشون کلمو از پنجره بیرون کرده بودم و کف و سوت و … و اونقدر جیغ و اربده کشیدم که فرداش صدام در نمیومد.

خوب دیگه بهتره به جفنگیات خودم پایان بدم.امیدوارم سال خوبی داشته باشید.این اخرین پست تو سال 86 هست.خیلی دلم گرفته که امسال هفت سین ندارم شاید وقتی دیگر.

نه عکس خوبی دارم بذارم اینجا نه شعر جالبی.شاید اگه یه چیز خوب پیدا کردم بذارم تو وبلاگ نوروز87 .

16 Responses to “آخرین پست 86”

  1. raoros Says:

    اول!
    برم بخونم ببینم چی نوشتی :P

  2. raoros Says:

    دو تا تیکه اش خدا بود: =))

    1- یکی دیگه از تحولات عظیم سیاسی هم عوض شدن وزیر و در پی اون عوض شدن همه مدیران،رئیس های بزرگ،رئیس قبیله،رئیس انتهای راه رو،کارشناسان بخش،تحول در چیدمان میز و صندلی های شرکت،عوض شدن قرار دادم،تعویض آبدارچی بخش و …

    2- بعدشم تو عروسی ها یه پایه ثابت و محرک برای بقیه بودم…
    =)))
    از صندلی پرت شدم پایین از خنده!

    مریمی عزیز یکی از دلایل خوبی امسال برای من پیدا کردن دوستای ماهی مثل تو بود.
    سال نو مبارک.

    مرسی زهرا جونم.منم خیلی خوشحالم از اینکه با دوستی مثل تو آشنا شدم.اصولن به خاطر همین از وردپرس خیلی خوشم اومده چون آدم باحال خیلی توش داره.سال نو تو هم مبارک خانومی

  3. مهران Says:

    اصولا اين حرکاتي را که گفتيد ما نيز بلد نيستيم، اصولا همون ورزش صبحگاهي را مي‌گوييد ديگر! :دي
    سال نو را تبريک ميگوييم پيشاپيش.

    بله بله دقیقن همین ها را می گوییم.وگرنه ما رو چه به حرکات مستهجن و غرب زده.:) سال نوی شما هم مبارک


  4. خوب عسلویه تو عید نباید بد باشه! خوش بگذره کنار پالایشگاهها و سایت های نفتی! سال نوتون مبارک


  5. درود
    خوب اسلی بود پس برات!
    در مورد قر و قمیش این حرف ها هم باید بگم که خسته نباشید و بیخود اسم اون بنده خدا شوهرتون رو خراب نکنین!D:
    در مورد رفتن به عسلویه هم تجربه جدیدیه برای مسافرت D:!
    خوش بکذره بهتون(خندیدم با صدای بلند)
    در مورد صدا هم بهتره که در هنگام عروسی در صورت اینکه جوگرفتگیتون از 100 زد بالا فقط صوت بزنین چون جیغ زدن عواقب داره(چون کم تجربه هستی این طوری شده صدات). ایشالله عروسی بعدی جبران می کنی!
    لینکتون کردم مریم خانم. در مورد پادکست هم حتما راه میندازم.
    با آرزوی سال خوش برای شما و همه وردپرسی ها و غیر وردپرسی ها!
    سپاس و بدرود


  6. خوش به حالت ..چه خوشی واسه خودت ..هم چیزی واسه من در حد یه رویاست

    چی یه رویاست؟خوش بودن؟

  7. باران Says:

    سال معمولی…انگار 86 برای همه این طوری بوده!

  8. najmeh Says:

    baaah…baba man hamchenan payeye harakate moozoone ro be gheire mozoon hastam… bezar biam…dobare ye doros hessabisho rah mindazim abji…hala harfa daram vasat azin harakate mozoon..kolli mikhandi…
    rasti age dige nayoomadam inja ta ghable eid…az hamin alan migam…sale no VET hessabi o asasi mobaraaaaaaaak….be hame baro bach salam beresoon azin safaye bisafa ke asan khabar nadaram…maloom nis chi kar dare mikone…didish besh begoo ay bimarefat…moooooovafagh bashi

    بابا اینن صف صفه سرش شلوغه بچه.بهم یه اس ام اس زد قبل عیدی .باشه حالا از طرف تو یه چند تا فحش بهش میدم

  9. رامن Says:

    نوروزتان خجسته باد
    همه روزگارتان نوروز باد


  10. “… عاقبت روزی
    خسته از زوال لحظه ها
    اين بهشت رنگارنگ پرآوازه را خواهم فروخت
    به عمری با تو زيستن…”

    “کافری بر دروازه های بهشت” دستنوشته ای دیگر از “”….


  11. بوی باران
    بوی سبزه
    بوی خاک
    شاخه های شسته
    باران خورده پاک
    آسمان آبی و ابر سپید
    برگ های سبز بید
    عطر نرگس
    رقص باد
    نغمه ی شوق پرستوهای شاد
    خلوت گرم کبوترهای مست
    نرم نرمک میرسد اینک بهار
    میرسد اینک بهار
    خوش به حال روزگــار

    خوش به حال چشمه ها و دشت ها
    خوش به حال دانه ها و سبزه ها
    خوش به حال غنچه های نیمه باز
    خوش به حال دختر میخک که میخندد به ناز
    خوش به حال جام لبریز از شراب
    خوش به حال آفتــاب

    ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
    ای دریغ از من اگر مستم مسازد آفتاب
    ای دریغ از ما دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
    گر نکوبی شیشه ی غم را به سنگ
    هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
    هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
    .
    نوروزتان پیروز


  12. درود
    از روی بیکاری در آخرین ساعت های سال شروع کردمبه فال گرفتن،حضرت حافظ به شما گفت:
    دل بیمار شد از دست رفیقان مددیپ تا طبیبش بسر آریم و دوایی بکنیم
    تا سال دیگر بدرود

    خیلی ممنون از لطفتون.سال نوی شما هم مبارک

  13. najmeh Says:

    migam abji maryam in ghaziyeyeh petroleum engineering chiye…rah oftade..ut site az khodesh dar vakarde..inja ro ye nigah bendaz…http://ipe.ut.ac.ir/ pas akharesh oonja department e naft shod..gharar bood vase dokhtara estakhr bezanan :))))) to ro khoda che chizayee ke ma nashnidim

    سوالایی می پرسیا!!!آقا من از دویست قرن پیش نرفتم یونی.یعدشم اونجا تو معدن طبقه پایینش گروه مهندسی نفت بود از اولا.استخر م کجا بود


  14. سلام در وبلاگ خود جنبش مرام نامه رو اعلام کردم و برایش مرام نوتشهائی هم نوشتم از شما دعوت می کنم تابه این مرام نامه پیوسته و آن را تکمیل کنید تا همه با هم وردپرسی با مرام داشته باشیم
    http://itnevesht.wordpress.com/2008/03/22/maramnameyewordpress/

  15. هادی Says:

    سلام، و تبريک با مناسبت نوبهار

    از اينکه سرزده وارد وبلاگتون شدم منو ببخشيد.
    از نظری که تو وبلاگ برام گذاشتين ممنون.
    اما فکر کنم ذهنم يه مشکلی پيدا کرده، چون اصلاً شما را به خاطر نمی آرم.
    ميشه بيشتر توضيح بديد؟

    پاينده باشی
    هادی


  16. سلام مريم جون
    سال نو مبارك
    اممم پس قراره برين عسلويه؟
    اميدوارم سال جديد سال خوبي براي شما وخانوادتون باشه!

    مرسی خانومی.سال نوی تو هم مبارک.نمی دونم چرا کامنت دونیت برای من باز نمیشه.همین جا تشکر بابت دعوت به بازی


پاسخی بگذارید

