اصفهان

مارس 9, 2008

با اجازه بزرگترا چند روزی رفته بودیم اصفهان.مثلن بهخیال خودمون برای حال و حول اما بعدش درگیر یه کاری هم شدیم اونجا و ….خیلی دوست دارم یه پست در مرود چیزایی که دیدم بنویسم اما فعلن نمی دونم چه جوری مطالب رو تو ذهنم مرتب کنم.کاری که تو اصفهان درگیرش بودم نه به رشته ام مربوط بود نه به کارم.یه جورایی به انتخابات مربوط می شد.تو این مدت خیلی از همه چیز دور بودم.نه تلویزیون نه رادیو نه اینترنت.همه چی تعطیل.یکی دو روز فقط تو روستاها و در و دهات اطراف اصفهان می گشتیم.تنها خبری که فهمیدم تصویب قطعنامه سوم بود که خوب این هم باید بعد از اون جشن هسته ای اتفاق می افتاد تا همه چیز کامل شه.امروزم که اومدم دیدم نه تو شرکت خبریه نه تو وب.البته به غیر از اون فیلم آتش زدن مو توسط نیروی انتظامی که خیلی تاسف بار بود و واقعن بی مناسبت نبود با مطالبی که می خواستم بنویسم.

اما تو همین مسافرت کتاب «هزار خوشید درخشان» خالد حسینی رو هم خوندم.»بادبادک باز» رو هم یکی دو هفته پیش خونده بودم.به شدت طرفدار این نویسنده شدم.هر چند که باد بادک بازو فکر کنم تقریبن همه خوندن اما کسی نخونده حتمن بخونه.به نظر من خالد حسینی یکی از اون نویسنده هایی که با نوشته هاش به خوبی کشورشو به مردم دنیا نشون داد و یه جورایی بی طرفانه و در قالب رمان به توصیف وقایع سیاسی،تاریخچه، فرهنگ مردم افغانستان پرداخت.البته همیشه تو این نوشته ها باید توجه داشت که ممکنه برداشت شخصی نویسنده هم دخیل باشه.مخصوصن اینکه ظاهرن نویسنده کتاب خیلی وقته که افغانستان زندگی نمی کنه و از همان کودکی در فرناسه و بعد در آمریکا بوده.

یه چیزی که تو خوندن این دو تا کتاب فهمیدم این بود که کسانی که این کشور رو اداره می کنن خیلی شبیه طالبان رفتار می کنن.انگار تمام وقایع تلخی که تو این کتابا توصیف شده بود یا دیدم یا اتنظارشو می کشم.همش احساس می کنم ما و افغانستان تاریخمون و سرنوشتمون خیلی شبیه به هم قراره باشه.البته امیدوارم من اشتباه فکر کنم.چون هیچ وقت دوست ندارم کشوری مثل آمریکا یا آدم کشی مثل جورج بوش ما رو از این وضعیت خلاص کنه و بندازه تو یه وضع نه چندان بهتر!

به یه بازی هم دعوت شدم از طرف ایشون و ایشون.حالا منم یه بازی از خودم در میارم و غاطیش می کنم به اسم «آهنگ هایی که دوست دارید سر قبرتان گذاشته شود».

آهنگ طلوع سیاوش قمیشی،ساره های سربی ابی،آرش بی تو سردمه!،نیلوفرانه افتخاری(با عرض پوزش از کسانیکه حالشون از افتخاری به هم می خوره)،تمام آهنگ های شب سکوت کویر شجریان(عشقه منه این آلبوم)،تصنیف «دود عود» شجریان،»صبح است ساقیا» شجریان،آلبوم دستان شجریان(کلن آلبوم های قدیمی شجریان و سیاوش قمیشی هی منو یاد کنکور لیسانسم میندازه)،آهنگ «بارون پاییز» شادمهر عقیلی(همشمنو یاد یکی از دوستای دبیرستانم میندازه)،

از خارجکی ها:

you are از گروه bsb

یکی از آهنگ های شیر که هرچی فکر می کنم اسمش یادم نمیاد

تایتانیک سلین دیون(جواد بازاره یگه ولی اولین بار که این اهنگو شنیدم تو روز هفتم بی بی سی بود که منو یاد اون روزایی می ندازه که ظهرای جمعه رادیو رو به گوشم می چسبوندم تا این برنامه رو گوش بدم)

اهنگ It’s too late to apologize گروه One republic(این گروهه خیلی باحاله ها.از آهنگاش خوشم میاد)

به این بازی هرکی کامنت بذاره دعوته!این طوری کسی هم از دستمون ناراحت نمیشه

احتمالا باز این پستو آپ کنم.چون الان یه عالمه اسم آهنگا رو یادم نمیاد

بازم دارم میرم اصفهان.ایشالا شنبه میام می آپم.ببخشید اگه دیر جواب کامنتا رو دادم

15 Responses to “اصفهان”


  1. وای منم دوس دارم همه چی تعطیل بشه واسم برای چند روزم که شده!!!! منم اهنگ طلوع من رو دوست میدارم.

  2. سحر Says:

    سلام مریمی. بابا فعالیت! D: خوب خسته نباشی. جدی؟! من فکر کردم آقای فتحی هم اسفند هستن. والا هفته اولش خیلی سخت گذشت! D: (خیلی امیدواری دادم الان!!!) این آخر هفته بهش مرخصی دادن و اومد. اینبار باز اوضاع بهتر بود. نمیدونم درست. یا عادته یا اینکه آدم دیگه خیالش راحت میشه که غورباقه قورت داده شد! (: به همین راحتی 20 روزش گذشت!! میبینم که شدیدا مشغول فعالیتهای انتخاباتی هستی! خوش بگذره عزیزم

    زود میگذره بابا.غصه نخور تازه مال تو که تموم شد ماله من بد بخت تازه قراره شروع شه

  3. مهران Says:

    اميدوارم خوش گذشته باشه. :)
    ما نيز شرکت کرديم منتها واسه ما يک مقدار تخصصي تر است! :دي

  4. najmeh Says:

    salam dokhmalam(dame eidi latif shodam)oon video yee ke mooy kani o atish zaniye ro vase manam linkesho bafres…ras rasi…rast migi:O…man in ahanga ro doos daram sare ghabram bezaran…faghat omidvaram betooni vaz koni ..age natoonesti begoo ye raveshe dige soragh daram…oonam estefade az facebooke

    رفتم دیدم سایته رو…آخیش یادش بخیر چه وبلاگی بودا.تازه نازی نازی ناز کنو یادم رفت بنویسم.

  5. najmeh Says:

    esfehan khosh begzare abiji…jaye maro ham khali kon…dame sal tahvil maro faramoosh nakoni


  6. سلام مريم جونم………اممم. سفر بخير…….من كتاب بادبادك باز را نخوندم…….مرسي از معرفيت………..درضمن خوشحالم كه دعوت بازي را قبول كردي …..امم چه خوش سليقه…… البته دور از جون (اهنگاي سر قبري)……..راستي خواستم به مناسبت روز جهاني زن ودر دفاع از حقوق زنان يه مطلب بنويسم….ولي نتيجه اش يه پست شد در دفاع از حقوق مردان……[عصبانی]……ميدونم چي كار كنم……يه اقا جرات داره…يه نظر موافق با پست بده…..[عصبانی]

    ممنونم خانومی

  7. گجمو2 Says:

    خب اول اینکه خوش اومدی به وردپرس و دیگه هم حق نداری از وردپرس بری دنبال گشتن و حال و حول و یه جورایی مرد ذلیلی!!
    الکی هم نگو رفتم دنبال انتخابات و ازین جور حرفا!!
    نماینده مجلس می خوای بشی،یه پست بذار ببین چقدر رای میاری! من قول میدم نفر اول شی.
    جوون که بودم همه منو تو بازیهاشون شرکت میدادند و هیچ بازی بدون گجمو برگزار نمیشد،اما حالا پیر شدم و کسی تحویلم نمیگیره، شایدم حق با این دوستان باشه که می ترسند نفسم بند بیاد!! پس منم بهت نمیگم چه آهنگ هایی رو دوست دارم و.. دلت بسوزه.
    به شوهر محترمتون که خوب گربه رو دم حجله گشته » دمش گرم » سلام گرم منو هم برسون » به این میگن شوهر »
    موفق تر از همیشه باشی

    آره خوب! اول میشم ولی از آخر!…ممنونم


  8. درود به مریم خانم وردپرس
    خوبی؟امیدوارم همیشه شاد باشی. در مورد سرنوشت ایران باید بگم که بهت پیشنهاد میدم کتاب تاریخ مغول نوشته عباس اقبال رو بخونی…
    ایران هیچ وقت مثل افغانستان یا هیچ جای دیگه نمیشه. ما 300 سال عربی حرف می زدیم ولی یکی مثل فردوسی پیدا شد و شاهنامه نوشت که توی کتاب به این بزرگی فقط 702 کلمه عربی به کار رفته اون هم اسامی خاص! پس بهتون اطمینان می دم که ما اگه از اسب بیفتیم از اصل نمی افتیم.
    در مورد بازی هم نوشتمش میام بهتون اطلاع میدم.
    بدرود

    خیلی ممنون از معرفی کتاب.حتمن می خونمش

  9. najmeh Says:

    pas key barmigardi kachal…sister Najmeh Montazere shomas :P

  10. najmeh Says:

    salama maryam belakhare oon webloga ro peida kardam…az dastesh nade…akhareshe :))))))))))))..http://kolbeye-safa-mashti.persianblog.ir/

  11. مجید Says:

    قالب نوت مبارک.کارت درسته موفق باشی.

    ممنونم


  12. کاش می رفتی هتل آسمان به یاد ما می افتادید !!
    کنار پل خواجو یاد شیخ الشیوخ می افتید !!؟؟
    ممنون از لطفت

    هتل آسمان کجاست؟ما فقط مرکز شهرو بلدیم شرمنده ایم شیخ

  13. سروش Says:

    یاد بگیر که در مورد بزرگان درست بنویسی خانم.
    از این به بعد بنویس استاد علیرضا افتخاری
    اون شجریان احمق را باید در شبکه های ماهواره ای در حال عشوه گری زنانه می دیدی تا عشقت ار باور کنی

  14. SH_570rM'y Says:

    salam man ahange «stop and stare» va ax va wallper va lyrice az gorohe «ONE REPUBLIC» ro daram harki mikhad bege …rasti donbale ahange SAY(ALL I NEED)migaradam kassi dare?


پاسخی بگذارید

