بلند ترین کلمه در زبان انگلیسی

فوریه 4, 2008

یه زمونایی که کلاس زبان میرفتیم و معلممون می خواست واول ساند!!! ها رو بهمون درس بده. داشت قانونشو می گفت و تمرین می کرد رو کلمه های مختلف.تا اینکه گفت Supercalifragilisticexpialidocious رو تحلیل کنید .ظاهرا این کلمه بلند ترین کلمه کشف شده! در زبان انگلیسیه که بعد از فیلم موزیکال Marry Popins بیشتر جا افتاد.در واقع این کلمه معنای خاصی نداره و برای وقتی که آدم می خواد الکی یه کلمه بلند رو بگه استفاده میشه یا اگه بخواین کسی رو اذیت کنید می تونید بگید این کلمه رو تکرار کن(خوره عمو پورنگهBatting Eyelashes).بعضا هم برای پیچوندن مکالمات به کار میره!!این طوری هم خونده میشه:»سوپر کلی فرجالیجیس تیک اکسپیالی دوشز»(صلوات) امروز در طی ولگردی هام در استامبل مردم به این عکس بر خوردم.

خدائیش بلنده.اگه تونستید حفظش کنید.من هنوز حفظمهBig Grin

منابع و لینک های مرتبط:

ویکی پدیا

معنی در دیکشنری

منبع عکس

40 Responses to “بلند ترین کلمه در زبان انگلیسی”

  1. پدرام Says:

    WOOOW!

    :D

    این دیگه چیه؟تا صد بار از روش ننویسم نمی تونم حفظش کنم. :D

    این چیز باحالیه.برای سر کار گذاشتن خیلی مفیده واقع میشه :)

  2. Endless Love Says:

    جالب بود واقعاً کلاس زبان ها خاطرات جالبی دارن برای هر فرد، جالب بود کلمه

    ممنونم


  3. این شاید بلندترین کلمه باشه اما بلندترین اسم نیست..بلندترین اسم ، نام یه دهکده ست تو انگلیس..دقیقا دوبرابر اینه…دقیقا دو برابر.

    نمی دونستم.مرسی بابت اطلاعات

  4. RaoRos Says:

    wow
    مبارک است قالب جدید
    چیز خوبیه!

    آره قشنگ
    ه

  5. امید Says:

    جالب بود ممنون
    راستی ما جسارت کردیم اگه قابل بدونید جزو دوستانم اضافتون کردم . اگه قابل دونستید شما هم اینکارو بکنید خوشحال میشم اگه بین دوستان شما جایی داشته باشم …

    خیلی ممنونم.منم شما رو اد کردم

  6. زهرا Says:

    سلام مریم جان
    سالگرد ازدواجت مبارک
    باهات موافقم چیزی که من تا حالا توی خواستگارام پیدا نکردم همین اهل زندگی بودنه
    مهم همینه نکته خوبیو گفتی

    مرسی خانومی

    ممنونم زهرا جونم

  7. مهران Says:

    وويگولنزج! D:

  8. امروزما Says:

    عجب کلمه‌ای!!!

  9. رامن Says:

    با درود فراوان
    منزل نو مبارك!!
    من جلسه ي بعد كه زبان داريم از همه ي دوستام و معلمم مي پرسم !!!! فكر نكنم كسي بدونه!!خيلي خيلي جالب بود . دستتان درد نكند .

  10. امید Says:

    تلفظی که نوشتی اشتباه بود.
    «سوپر کالی فرجلیس تیک اکسپیالی دوشس» درسته.

    حالا همون

  11. najmeh Says:

    chera khali mibandi man az katie rajebe bolandtarin kalameye engilisi porsidam goft ine: osgoletkardampapalijeddinagirkhalibastamnaporsidam

  12. najmeh Says:

    jaye to inja kheili khaliye maryam dishab baraye bare sevvom raftam sinama…nemikhastam beram chon majjani bood raftam…rasti tavize ghalebe weblogeto ke ba salgarde ezdevajetoon va rooze valentine tadakhole zamiani dasht ro tabrik migam

  13. najmeh Says:

    kachal hamin joori bia falllleEE too belagam nazar az khodet dar vakon..ma kolli hal mikonim dadash…be ghole katie…we have so much fun

  14. lady ih red Says:


    مریمی این تمز رو از کجا پیدا کردی
    خیلی قشنکه
    شاید منم اینو واسه بلاگم انتخاب کردم
    البته با اجازه شما

    پ.ن.حالا باید به هر کی واست کامنت میذاره جواب بدی؟!!

    آره دیگه اگه جوا ندم میمیرم!این تم هم تو تم های وردپرس هست.اسمشو نمی دونم ولی بگردی پیدا می کنی

  15. lukadium Says:

    به این میگن یه پست پدر مادر دار!هم مطلبت جالب بود هم لینکهات.
    سالگرد ازدواجتون هم مبارک!راستی شوهرتون رفتن سربازی بالاخره؟

    مرسی لوکا جان.راستی چرا نیستی دیگه؟

  16. عرفان Says:

    قالب جدید هم مبارکا …

    عجب کلمه خفنی هست !

    مرسی.

  17. grayidea Says:

    بامزه بود !!


  18. سلام.سالگرد ازدواجتون را تبریک میگم…….انشاالله 100 سالگی

    ممنونم


  19. سوپر کلی فورجالیجیس تیک اکسپیولی دوشس
    اه نشد
    سوپر کلی فرجالیجیس تیک اکسپیالی دوشز
    حالا شد

  20. gajamoo Says:

    خیلی وقته اینجا گیر کردم که یه چیزی کامنت بذارم،اما هر چی فکر می کنم،به ذهنم چیزی خطور نمی کنه جز اینکه :
    موفق تر از همیشه باشی

    ممنون از لطفتون

  21. mea2002 Says:

    خوب بود

  22. آرام Says:

    چند‌سال پیش، یادم هست یه خانمی، احتمالن تو انگلیس، یه پسر زائید، اسم تمام بازیکن‌های تیم فوتبال مورد علاقه‌اش رو گذاشت رو بچه‌اش. فکر کنم اونم بلندترین اسم باشه! من پیشنهاد می‌کنم حالا که به سلامتی عروسی کردی، اگه یه دختر آوردی، اسم تمام گل‌های مورد علاقه‌ات رو روش بذاری! بد نیستا! ولی حالا چرا دختر؟ نمی‌دونم همین‌جوری به فکرم رسید.

    اینم حرفیه ها!

  23. سحر Says:

    چه باحال! D:

  24. حسین Says:

    بالالینک
    محتوای بالالینک توسط کاربرانش گردآوری و مدیریت می شود.
    هر کاربر می تواند مطلب جدیدی برای سایت ارسال کند و در مورد مطالب سایر کاربران ابراز عقیده کند.
    پیشنهاد ما امتیاز دادن به مطالب خوب است.
    به این ترتیب کاربران سایت می توانند محتوای مفید را متمایز کنند.
    شما می توانید با ارسال لینکهای مفید وبلاگتان بازدید کنندگان سایتتان را افزایش دهید
    http://www.balalink.com


  25. درود
    عجب دنیای عجیبی!
    بلندترین ساختمان، بلندترین مرد و … شنیده بودم ولی این یکی رو نه! جالب بود، زبونم شاخ در آورد!
    بدرود

  26. رامن Says:

    خيلي ممنونم كه به خواهش من توجه كردين . راستش نمي دونم شايد هم من درست متوجه نشده ام ولي اگر لينك همه ي مقاله هايي رو كه براي همين موضوع گذاشته اند بخوانين درباره ي وردپرس دات كام هم نوشته و ياد داده كه چه ميشه كرد. حتي براي موتورهاي جست و جو رو هم ياد داده و اين طور كه گفته همه از موتورها ي جست و جو اين قدر تقاضا كرده اند كه اون ها هم توجه مي كنند و مي تونن دزدان وبلاگ ها يا سايت ها رو ban كنند. توي يكي از همين لينك هاي شان من خواندم كه حتي لينك دادن به منبع هم كافي نيست و -فكر كنم طبق قانون وردپرس امريكا-مي تونه به عنوان اسپم بلاگ يا نقض كپي رايت گزارش بشه. من خيلي خيلي ممنونم كه وقت گذاشتين. خيلي ممنونم از همين الان اگه در اين باره ها بنويسين و به ما هم ياد بدين.
    راستي خيلي ببخشين . شما چطوري لوگوي وردپرس رو تونستين بذارين؟من هر كاري كردم نشد . ويجت متني گذاشتم . چند تا از لولگوها رو هم ازمايش كردم ولي نشد . خيلي ببخشين منو.

  27. رامن Says:

    خيلي ببخشين منو كه دوباره مزاحم تان شدم.
    من الان يه چيزي ديدم كه خيلي ناراحتم كرد . نمي دونم شما اقاي مدير رو مي شناسين يا نه . من الان رفتم ازشون به خاطر كامنت شون تشكر كنم ولي ديدم درباره ي من و قورباغه نوشته اند. من نمي دونم مگه من با ايشان چي كار كرده ام؟؟ چرا درباره ي من اين جوري فكر مي كنند و اين جوري نوشته اند؟چرا همه فكر مي كنن من توي وردپرس جايشان رو تنگ كردم و مهمه اش همه جا براي من حرف هاي مي نويسن يا اي ميل بد مي فرستن ؟مگه من چي گفتم ؟چي كار كرده ام مگه من توي وردپرس كه همه از من اين همه بدشون مياد ؟


  28. خداییش هر کاری می کنم نمی تونم بخونم! چه برسه به حفظ کردن! من هنوز اون بازیه رو یادم نرفته ولی نمی دونم چی بنویسم!

  29. najmeh Says:

    mer3000000000000 az nazarate falle IT:D

  30. najmeh Says:

    man mid-term daram…to chera update nemikoni???jigaaar…..


  31. مریم عزیز با اجازتون لینک وبلاگتون را تو قسمت وبلاگهایی که میخونم قرار دادم…[گل]


  32. خب حفظ کردنش که سخت نبود
    اما برای ما که زبانمون قویه تلفظش سخت بود!!!


  33. سلام مریم جون…ممنونم…….راستی من یه مطلب جدیدراجع به ترسهای دوره های مختلف زندگیم نوشتم… خوشحال میشم… مطلب جدیدمم بخونی….


  34. کارام تموم شد حفظش می کنم! :دی

    دوستی جان چهارمین سالگرد ازدواجتون رو تبریک میگم! :-* ببخش که دیره!

    ممنونم.من خودمم دیر اینجا زدم این حرفا چیه


  35. آها یادم رفت بهت بگم » بابا صورتـــــی » :)

  36. sara Says:

    سلام مريم جونم،خيلي خيلي جالب بود،من ميخوام يه اعترافي بكنم من واقعاً بلاگتو دوست دارمفدرسته خيلي از وقتا وقت نمي كنم بخونمش ولي هر وقت بخوام چيز جالبي بخونم مي يام سراغ بلاگ تو

    مرسی سارا جونم.لطف داری.میگم حالا همینطوری هم بیا این ورا…راستی یه مدته خیلی به فکرتم.دلم برات تنگیده

  37. باران Says:

    سر کار میباشیم!


  38. جالب بود تا حالا نشنیده بودم

  39. میثم Says:

    check this out http://en.wikipedia.org/wiki/Longest_word_in_English

    خیلی ممنون از اطلاعات

  40. میثم کربلائی Says:

    goooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood

    thanks!!!!


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

