سالگرد ازدواج

فوریه 3, 2008

11 بهمن چهارمین سالگرد ازدواجمون بود منتها یه عالمه مهمون داشتیم شبش و اصلا فرصت نشد چیزی در موردش بنویسم.کلا بهمن ماه ماه خوبیه برام یه جورایی مثل 4 شنبه هاست که قراره فرداش 5 شنبه باشه و فرداشم جمعه.بهمن هم قراره بعدش اسفند باشه و بعدشم عید و خلاص.در عین حال تولدمم بهمن ماهه،ولنتاینزد هم که بهمنه 4 روز قبل از تولد من(دیگه تابلو گفتم تولدم کیه)،جشنواره فیلم فجر هم بهمنه و از همه مهمتر سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی ودهه فجر Big GrinSmug

الان که نیگاه می کنم می بینم چقدر جوجه جغله بودیم که ازدواج کردیم.خودم به هرکی می رسم که تو این سن ازدواج کرده می گم آخی چقدر کوچولو بودی!!!

اما جدا از همه این حرفا فکر می کنم کار درستی کردم.من همیشه دلم می خواسته اول زندگی کنم.زندگی کردن هم برام تشکیل خانواده و بچه و … خلاصه یه زندگی عادی بوده.همیشه از این فرار می کردم که درس یا کار یا ….جلوی لذت های دیگه منو بگیره و منو از روند طبیعی زندگیم خارج کنه.اینکه دوست داشتم از زوایای مختلف به زندگیم نگاه کنم.هنوزم بر این باورم هستم و به خاطر همین خیلی دوست دارم زودتر بچه دار شم.هیچ وقت هیچ چیزی نباید منو از حالت طبیعیم خارج کنه.یه زمانی فکر می کردم باید دور دنیا رو بگردم و کلی کتاب بخونم تا بتونم بچه دار بشم اما حالا می بینم خیلی ایده آل فکر می کردم!!!مطمئنم خیلی ها با این طرز تفکر مخالفن. اما به این نتیجه رسیدم اگر روزی به خاطر اختلاف سنی زیادم نتونستم بچه مو درک کنم بازم مقصرش منم.

بعد از این 4 سال احساس یه کوهنوردو دارم که داره از بالا به پایین نگاه می کنه.اینکه چقدر سربالایی و سر پایینی رو طی کرده و در عین حال که خسته است،خوشحاله و به قله نگاه میکنه.خیلی احساس می کنم بزرگ شدم.و با تجربه.درسته که اتفاق تلخ تو زندگیم خیلی اتفاق افتاد اما یه جورایی تجربه مو (یا بهتر بگم تجربمونو) زیاد کرد که بعضی وقتا بیشتر بهشون می خندیم.اینکه چقدر بعد از ازدواجم عوض شدم.بعضی جاها طرز تفکرم 180 درجه چرخید.زندگی مشترک بهم ثابت کرد یه چیزایی تو زندگی مهمه که شاید قبل ازون بهش فکر نمی کردم وبر عکس چیزایی که خیلی برام مهم بود حالا اپسیلونی اهمیتی برام نداره.

نمی خوام اینجا بگم ازدواج خوبه یا بده.ازدواج یه چیزیه که فقط و فقط به روحیه افراد بستگی داره.و تعریفشون از خانواده.از همینجا هم یه نصیحت می کنم اصولا اگر روزی به فکر تشکیل خانواده افتادید به اول چیزی که باید فکر کنید «اهل زندگی» بودن طرف مقابلتونه(زن و مرد هم نداره).یعنی طرف براش تعریف شده باشه که زندگی مشترک یعنی چی؟و با زندگی مجردی و خوابگاهی(اونم مشترکه ولی جنسش با زندگی خانوادگی فرق می کنه) و بابا و مامان اشتباه نگیرتش.البته خودتونم سعی کنید این موضوع براتون روشن باشه.(واضحه که این توصیه برای دوستان مجرده!!!).من و همسرم هر دو اشتباه توی زندگیمون زیاد کردیم.و هنوزم باور دارم که خیلی چیزا هست که باید درست شه اما از یه جهت خیالم راحته که هر دومون خواستیم زندگی کنیم.و این خیلی از مسائل رو حل می کنه.خیلی از سختی ها و کمبود هایی که مطئمنن نه فقط برای ما بلکه برای همه وجود داره.یه چیزی هم بگم حالا که رفتم رو منبر و دارم نصیحت می کنم.به پدیده ازدواج «جدی» نگاه کنید.من خیلی دقت کردم به اطرافیانم که وقتی می خواستن ازدواج کنن فقط رفتن دنبال اینکه طرفشون چه جوریه و تحقیق در موردش(که خیلی ها دنبال این هم نمی رن!!) و اینکه عاشقانه ازدواج کنن.البته من منکر این موارد نیستم.تازه خیلی هم خوبه ولی یه چیزی هم هست که ما ها خیلی کمتر در مورد زندگی کردن و نوع اون تحقیق می کنیم.خیلی کم میریم دنبال مطالعه و خوندن کتاب هایی که کمک کنه تا سر در بیاریم از تعریف موجودیتی به نام «خانواده».وقتی ما می خوایم تو چنین محیطی وارد بشیم باید خودمونو چه جوری آماده کنیم و چه چیزایی رو باید در خودمون تغییر بدیم.به نظر من اشکال خیلی از جوون هایی که اتفاقا خیلی هم عاشقانه ازدواج کردن ولی الان در مرز جدائی هستن همینه.اگه دقت کنید هر دو طرف عالی هستن و در ظاهر هیچ نقصی از لحاظ اخلاقی و خانوادگی و … ندارن اما وقتی خانواده براشون درست تعریف نشده همه چیزو خراب می کنن.اینم بگم اعتقاد ندارم آدم دنبال یه مرجع باشه و این مفاهیم رو در اون چارچوب تعریف کنه.منظورم اینه که طرفین بعد از اینکه تصمیم گرفتن با هم زندگی کنن قبلش حتما و حتما این تعاریف رو برای خودشون و با کمک مطالعه دیدگاه های مختلف،روشن کنن.

خوب دیگه برای امروز بسه.ایشالا دفعه بعد بقیه جلسه رو ادامه میدیمBig Grin.تا یادم نرفته:همه اینها نظر شخصی من و در مورد خودم بوده و مطمئنن نمی خوام و نمی خواستم نوع زندگی فرد دیگری رو ملامت کنم.گفتم ییهو به کسی بر نخورهBatting EyelashesRaised Eyebrow.

پی نوشت:من این پستو می خواستم از لایو اتیر بذارم اما گیر می داد.کسی می تونه بگه مشکلش چیه؟یا من مشکلم چیه؟

آپ دیت: من این شعرو خیلی خیلی دوست دارم.پارسال هم تو وبلاگ بلاگفام گذاشتم.اما بازم اینجا می ذارمش.خیلی باهاش خاطره دارم

آیدا در آینه

لبانت
به ظرافت شعر
شهوانی ترین بوسه ها را به شرمی چنان مبدل می کند
که جاندار غار نشین از آن سود می جوید
تا به صورت انسان دراید

و گونه هایت
با دو شیار مّورب
که غرور ترا هدایت می کنند و
سرنوشت مرا
که شب را تحمل کرده ام
بی آن که به انتظار صبح
مسلح بوده باشم،
و بکارتی سر بلند را
از رو سبیخانه های داد و ستد
سر به مهر باز آورده م

هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخاست
که من به زندگی نشستم!

و چشانت راز آتش است

و عشقت پیروزی آدمی ست
هنگامی که به جنگ تقدیر می شتابد

و آغوشت
اندک جائی برای زیستن
اندک جائی برای مردن
و گریز از شهر
که به هزار انگشت
به وقاحت
پکی آسمان را متهم می کند
کوه با نخستین سنگ ها آغاز می شود
و انسان با نخستین درد

در من زندانی ستمگری بود
که به آواز زنجیرش خو نمی کرد –
من با نخستین نگاه تو آغاز شدم

توفان ها
در رقص عظیم تو
به شکوهمندی
نی لبکی می نوازند،
و ترانه رگ هایت
آفتاب همیشه را طالع می کند

بگذار چنان از خواب بر ایم
که کوچه های شهر
حضور مرا دریابند
دستانت آشتی است
ودوستانی که یاری می دهند
تا دشمنی
از یاد برده شود
پیشانیت ایینه ای بلند است
تابنک و بلند،
که خواهران هفتگانه در آن می نگرند
تا به زیبایی خویش دست یابند

دو پرنده بی طاقت در سینه ات آوازمی خوانند
تابستان از کدامین راه فرا خواهد رسید
تا عطش
آب ها را گوارا تر کند؟

تا آ یینه پدیدار آئی
عمری دراز در آ نگریستم
من برکه ها ودریا ها را گریستم
ای پری وار درقالب آدمی
که پیکرت جزدر خلواره ناراستی نمی سوزد!
حضور بهشتی است
که گریز از جهنم را توجیه می کند،
دریائی که مرا در خود غرق می کند
تا از همه گناهان ودروغ
شسته شوم
وسپیده دم با دستهایت بیدارمی شود

از اینجا

26 Responses to “سالگرد ازدواج”

  1. Ali Says:

    از نصیحتهای شما بسیار لذت بردیم مادر بزرگ جان
    :D
    وبلاگ خوبی دارید. انشا الله در زندگی هم موفق باشید.

    ممنون


  2. مبارک باشه …

    ممنونم


  3. مبارکا باشه، صد سال به این سال ها :)

    ممنونم کوچه باغ جان

  4. mychamber Says:

    مبارکه!!!!!!

    ممنون.و هم چنین به خاطر اینکه سر زدین.خوشحال شدم کلی

  5. سحر Says:

    سلام مریم جون. تبریک میگم! هم سالگرد ازدواج هم تولد و هم پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامش رو!!!! (; خسته مهمونی نباشی! (; مقوله جالبیست…. خوب کاری کردی این منبر رو رفتی. به نظر من بعضی وقتا آدم واسه این که خودش بفهمه و لمس کنه که چه راهی رو طی کرده خوبه که بنویستش یا واسه کسی تعریف کنه! (: منم گفتنی زیاد دارم! حالا به موقعش… D:

    ممنونم.ما منتظر گفتنی هات هستیم…راستی اینقده جات خالی بود تو مهمونی

  6. مهران Says:

    1- مبارک باشه! ايشالا صدسال به اين سال‌ها (چه ربطي داشت!! :دي)
    2- کوهنورد رو خوب اومدي!
    3- مرگ بر شاه!
    4- راستي جشنواره فجر شروع شده؟!
    5- مبارکه بازم . :)

    ممنونم.آره جشنواره از پریروز شروع شده


  7. به به! مبارکه خیلی خیلی خانوم مهندس برقه همکار

    ممنون

  8. From Tehran, with love! Says:

    متنبه شدم!
    ولی راست میگی … اهل زندگی بودن خیلی مهمه.
    سالگرد تون مبارک !

    ممنونم سلما جان.

  9. RaoRos Says:

    مبارک باشه عزیز دلم، ایشالا با هم خوشبخت و خوشبخت تر شد هویجوری هی هی!
    —–
    الان منو یاد یه شعری انداختی با این که باید برم حتما تو بلاگم بنویسم.
    مرسی از این حرفای قشنگ برای ما جوونا !
    :D

    مرسی زهرا جونم…..این حرفا هم قابل شوما رو نداشت.چی کار کنیم دیگه باید هر یه چندوقت یه بار یه منبر بریم!!!

  10. persgolf Says:

    به به

    تبريك صميمانه فری‌چاقوكش رو بپذيريد. انشالله سالهای سال زندگی عشقولانه داشته باشين

    و تولدتون مبارك صد و بيست سال انشالله همينطور پاينده و بلاگر باشين و ما از وجود شما محضوظ بشيم و اينا

    ممنونم آقا فرشاد.شما که همیشه لطف دارید

  11. «محمد» Says:

    اولا تبریکات ویژه! (نه از این معمولی‌ها!!!!)
    ثانیا من در انتخاب زوج یا زوجه، فاکتور شانس را هم خیلی دخیل می‌دانم.
    ثالثا لایورایتر من هم خراب شده و این مطالب اخیر را دستی پست کردم و به همین خاطر یه عکس باحال که تو لای.ورایتر خوب درش آورده بودم را نتونستم آپ کنم!

    ممنونم.آره منم موافقم که شانس هم جای خودشو داره


  12. درود
    همه گفتتند مبارکه ما هم همین رو می گیم! ولی ای کاش واسه ما جوون تر ها که قصد مزدوج شدن رو داریم بیشتر توضیح می دادید، رفتین رو منبر ولی زود اومدین پایین! گفتین کتاب ولی اسمی از کتابی نیاوردی! در مورد ازودواج نکته ای که به ذهنم می رسه دو حالت داره : شجاعت و حماقت! اگه از روی عقل و آگاهی باشه می شه شجاعت واگه از روی… می شه حماقت! امیدوارم که این بحث رو ادامه بدین چون واسه من که تصمیم به … گرفتم خیلی واجبه که بیشتر و بیشتر بدونم!
    بدرود

    ممنونم.والا کتاب که خیلی هست.من فکر می کنم کتاب های خانم باربارا دی انجلیس خیلی جالبه همشون.دیگه کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی و کتاب های آقای کیهان نیا هم بد نیست.به عنوان یه ایرانی که بیشتر با فرهنگ ایرانی ها آشناس

  13. آهو Says:

    مریم جوونم خیلی تبریک می گم. واقعا تو 4 سال پیش مزدوج شده بودی؟ خیلی حرفات به دلم نشست. بازم راجع به تجربه هات بگو. واقعا استفاده کردم.
    پیشاپیش بقیه اتفاقات شیرین بهمن ماه هم مبارک خانوم گل

    ممنونم خانومی.مگه بهت نگفته بودم؟حتما بازم می نویسم

  14. spano Says:

    درود
    من هم به نوبه خودم تبریک می‌گم و امیدوارم در کنار یکدیگر سالهای خوشی را داشته و همیشه و در تمام مراحل زندگانیتان دست در دست یکدیگر عاشقانه باشید.

    همیشه شادکام و موفق باشید.

    خیلی ممنونم


  15. سلام مربم خانم ! شما مزدوج بودین و من نمیدونیستم!!! بابا مبارکه!!!کی ازدواج کردین؟ خوش به حالتون شوهر تون خیلی خوبه!!! کاش منم زن بودم میتونستم همچین شوهری داشته باشم!!!
    به کسانی که اینجا رو میخونن بگم که بهمن ماه خوبه اما من 700 تا کادو باید بگیرم. پووووول وده….!!!!

    آره والا زن مثل من به این راحتیا گیر نمیاد.تو که همه رو باهم می پیچونی یه دونه می کنی میدی!!!

  16. mohsen Says:

    سلام. شاید دیر شده اما تبریک میگم فراوان. ایشاالله سال دیگه بچه تو بغل پست سالگرد ازدواج بنویسی :)
    از تجربیات و منبریات! هم فیض بردیم فراوان. البته با 99٪ نظرات شخصی شما موافقم.
    به آقای شوور سلام برسونید.

    ممنونم.سلامت باشی


  17. salam aval inke tabrik migam in vagaeye azime zendegito 
dovom:ba inke rafti ru manbar va kasani ke payeye engela budan ham miraftan ru manbar(enghelab-kabir)
ama chize jaleb ine ke mohamd payam avar hargez balaye manbar naraft hamchon ali.khobraazjensemardommidanestand____
man ta hala_neveshtehato_nakhunde_bud_ama.inke.az.in.be.bad.bayad.bekhunam.neveshtehat.jaleb.nist.balke.kamelan doroste

  18. eni Says:

    mohamad.agaze.khelafate.khish.dastur.DAD:::anan ke lebase boland mipushand alamate ashrafiyat ast lebaseshan ra kutah konand.-.dastur dad ana ke rishe boland migozarand alamate ashrafiyat kutah konand…va haman tor ham shod.
ama emruz che mibinam?
agar rish nazari mituni basiji bashi?aya rish ala

  19. الهه Says:

    سلام. خیلی خیلی مبارک باشه. یاد اون روز به خیر!

    مرسی الهه جونم.آره واقعا یادش به خیر.

  20. عرفان Says:

    ما هم طبق معمول دیر رسیدیم …. مبارکا باشه …. منم ماه بهمن رو خیلی دوست دارم …

    خودم خردادی هستم !! ولی بهمن یه چیز دیگه است !!

    داستان داره … آپدیت 28 بهمن رو داشته باشین !! :)

    موفق باشید.
    عرفان

    ممنونم

  21. gajamoo Says:

    بلاخره خودم رو رسوندم تا بازم بهتون بگم،سالگرد ازدواجتون مبارک.
    100 ساله شین و این رئز خجسته رو به همدیگه تبریک بگین.
    راستی نگفتین،شازده واسه تون چی خرید و همچنین شما برای شازده؟
    منم از بهمن خوشم میاد.
    22 بهمن سالگرد ازدواجمونه،4 بهمن سالگرد آشنایی،عید تولد هر دومون،تولد خواهرمون،و………..
    شعر زیبایی بود.
    موفق تر از همیشه باشی

    ممنونم.والا ما چیزی که واسه هم نمی خریم.یه چیزی اضافه می کنیم به زندگیمون..امسال دوربین فیلم برداری خریدیم…..سالگرد ازدواج شما هم پیشاپیش مبارک و هم چنین تولد و …

  22. panee Says:

    منم بهمن ماهی ام
    13 بهمن تولدمه
    24 بهمن سالگرد ازدواجمه
    بهمن ماه رفتم سر کار (یعنی کارک رو شروع کردم)
    .
    بهمن ماه خوش یمنیه برام

    جالبه که بطور اتفاقی مسیرم خورد اینجا
    و دیدم شما هم مثل من بهمنی هستین

    براتون شادی رو آرزومیکنم

    تولد، سالگرد ازدواج و تمام وقایع خوش یمن بهمنتون مبارک

    ممنونم.منم تبریک میگم بهتون

  23. panee Says:

    تشابه اسمی هم که داریم؟!
    نکنه شما منید؟:دی

  24. میثم Says:

    سلام
    ما هم سالگردمون بهمنه پارسال هم برنامه داشتیم ظاهراً
    ولی امسال با وجود اقا زاده هیچ فرصتی نبود

    خوب بدون بچه که ازدواج کردن کاری نداره

    یعنی من هم فکر کردم که آخرش اختلاف سن زیاد با بچه می تونه خیلی در عدم درک متقابل موثر باشه

    میثم

    منم با شما موافقم….ممنون

  25. عرفان Says:

    با کمی تاخیر مبارک


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

