ربات بیمار

دسامبر 2, 2007

تا حالا دیده بودیم رباتی باشه جایگزین جراح که بتونه مثل یه جراح انسان رفتار کنه اما ندیده بودیم رباتی باشه که مثل بیمار انسان رفتار کنه.این ربات که اسمش Simroid هست در نمایشگاه بین اللمللی رباتیک سال 2007 توکیوی ژاپن،به نمایش گذاشته شد.هدف از ساخت این ربات کمک کردن به دندان پزشک هایی هست که می خوان به صورت تمرینی مداوای خودشونو انجام بدن و به اون ها کمک می کنه تا یاد بگیرن چگونه با بیمار رفتار بهتری داشته باشن .Simriod دارای دندان های حساسی هست(دندان های دارای سنسور) که به محض احساس کردن درد با حرکات ماهیچه های صورت و گفتن کلمه «کلمه دردم اومد» پزشک رو متوجه می کنه.هم چنین این ربات در تمام طول جراحی حرکات پزشک رو مونیتور می کنه و هوشمندانه به رفتار های پزشک جواب میده.

حرکات ماهیچه ای این ربات توسط فشار هوا و جنس پوستش از سیلیکونه.

منابع و لینک های مرتبط:

ویدیویی از این ربات (ما که به لطف فیل ترینگ نمی تونیم ببینیم ولی هر کی دید برای ما هم تعریف کنه)

Simroid

شرکت سازنده این ربات

لینک از Medgadget عزیز

18 Responses to “ربات بیمار”

  1. رضا عظیمی Says:

    وای یعنی میشه یه روز یه ربات بسازن بشه باش سک.س کرد ؟ ولی عجب بازاری پیدا می کنه. شرط می بندم همین الان دارن روش کار می کنن.

    ببخشید که این حرفو میزنم ولی کسی که بخواد ….بدون ربات هم می تونه.نیازی به صرف این همه انرژی و وقت نیست!

  2. Mehran Says:

    سلام،خیلی خوب بود! برای ویدئو هم اگه wwwش رو برداری مشکلت حل میشه، یعنی:

    :)

    ممنون


  3. آخی نازی… من نمیدونم چرا اینقدر به روباتا علاقه دارم. دردش میاددددد نازی :x
    می بینمش برات تعریف می کنم

    مرسی حدیثه جون.لینکشو تونستم ببینم.


  4. چه ترسناکه، یه بلوز گلبه ای نارنجی پوشیده! با موهای پر کلاغی :دی یه دهن گشادم داره. واییی چه ترسناک چشاشوووو اه

  5. سفیر Says:

    چه حوصله ای داری… البته بهتر بود بگم چه علاقه ای داری.

  6. raoros Says:

    استغفرالله !
    چه چیزا می سازنن!
    پ.ن: می دونی یکی از دعاهای همیشگی من چیه؟ (جدی می گم)، این که کار هیشکی به دندون پزشک نرسه، واقعا دعا می کنما! خدایا! عین چیز از دندون و مسائل مربوط به دندون می ترسم!

  7. گيلاث جديد! Says:

    بدو بدو كه تموم شد!بشتابيد!خيلي خوشحال مي شويم در نظرسنجي ما شركت كنيد!در ضمن هدر جديد شما بسيار قشنگ مي باشد!


  8. خیلی جالب بود مریم جان. منو یاد یه فیلمی انداخت که همین چند وقت پیش از تلویزیون خودمون پخش شد ولی حالا هرچه فکر می‌کنمٰ یادم نمیاد. روباتی که برای خدمت با اهالی خونه ساخته می شه و بعد با پیشرفت علمٰ ارتقای سطح پیدا می کنه مثل یک انسان واقعی تا وقتی که عاشق دختر اربابش می شه و … . در آینده حتما رباتهای انسان مانند هم خواهیم داشت و این وحشتناکه!

  9. w2nblog Says:

    سلام.وب شما یکی از پر محتوا ترین وب ها هست که من یکی دو ماهی میشه که مشتری پروپا قرص آن شدم.به تازگی وبلاگی در وردپرس راه اندازی کردم خوشحال میشم که با شما تبادل لینک کنم.

    سلام.من آدرسی از شما پیدا نکردم؟

  10. najmeh Says:

    baba ye mellato too kafe khodet gozashti……biA dige….cheghadr bet begam ON TIME bash;-)

  11. gajamoo Says:

    فکنر کنم با این پیشرفت تا چند سال دیگه،هم بخاطر کم کردن رشد جمعییت و هم بخاطر اینکه دو جنس مخالف همدیگر رو خوب درک کنند و ….. رباتهایی برای ازدواج هم درست شه.
    خدا به داد نسل های آینده برسه.
    غیر اینه؟
    آخرش تونستی با فیلترشکن وبلاگ ما همین ویدو ور ببینید؟
    موفق تر باشی و ممنون که افتخار میدین و بهم سر می زنید.

  12. مرضیه Says:

    هی کچل!من اینجا می آم خوب به من چه این جا بده!به من چه !بعدشم من خیلی تو کف اون سکند لایف موندم که نوشته بودی!خداییش کار فقط کارفرما اون هم از نوع شرکت نفت!که این همه اطلاعات عمومی تو رو بالا برده!!!!دو نقطه دی!

    مطمئنی درست اومدی کچل؟دیگه کم کم داشتم نا امید می شدم……حالا هی به ما بنداز ما که از رو نمیریم!

  13. نجمه Says:

    من اسم اون فيلمه كه مينا گفتو مي دونم….::: «مرد دويست ساله» بود

  14. رامن Says:

    با دروووووووود فراوااااااااااااان

    چه ربات جالبيه! دست تان درد نكنه كه از اخرين تكنولوژي ها مي نويسيد.

    از دلگرمي هاي تان ممنونم ولي نمي دونم چرا همه هميشه با همه چي مخالفن!! ادم از هر چيز كه بنويسه همي شه يه چيزي ميگن. منم اديسون رو خيلي دوست دارم. البته چيزهاي خوب و بدي هم كه درباره اش ميگن را خواندم و شنيدم ولي به هر حال ادم بزرگي بوده و تاثير زيادي توي زندگي همه ي ما توي همه جاي دنيا گذاشته ديگه! حالا همين دو خط چيزي كه من از اون نوشتم باز همه ميگن حالا چرا رفتي سراغ اون؟؟؟؟ مگه نمي دوني اين جوري و اون جوري بوده؟؟؟ و خيلي چيزهاي ديگه. اصلا ادم را دلسرد و پشيمان مي كنن همه.

    خيلي خوشحالم كه استاد خوبي مثل شما دارم. اميدوارم امتحان هاي شما هم عالي بشوند و خستگي تان درد برود.
    به خاطر همه چيز ممنونم.

    دکی بابا ادیسون به این کار درستی.!من که خیلی قبولش دارم


  15. سلام
    وای به حال بیمارانی که باید زیر دست این دندانپزشکان آهنی کار کرده بنشینند.

  16. نجمه Says:

    آپديت كن ديگه….. از من ياد بگير ثانيه به ثانيه مي آپديتم ;-)

    مریضم

  17. naband Says:

    سلام گرم ما را از عسلويه ديار دريا،کوه ،آتش و مظلوميت پذيرا باشيد.
    اگر به محفل جوانان دلگرم عسلويه (پايتخت تمدن اقتصادي ايران) جايي که پروژه هاي ملي گاز نفت و پتروشيمي اجرا مي شود..تشريف بياوريد .سپاسگذار خواهيم شد.
    با مطالب:
    مشکلات آموزش و پرورش و تبعات اجتماعي صنعتي شدن منطقه عسلويه

    نزار قباني…کار ما عاشقي است.

    منتظر نقد و انديشه و همکاري شما هستيم…
    به روزيم شما بهروز باشيد..

  18. نجمه Says:

    چي شدي… حالت بدتر از اون روزه؟موقع پيتزا خورون يه دستت به بينيت بود يه لقمه پيتزا مي زدي تو رگ;-)


پاسخی بگذارید

