در و دل!همين

اکتبر 29, 2007

لطفا اگه اعصاب مصاب ندارين نخونيد.اين پست پر از نا اميديه!

دلم براي نوشتن تنگ شده اما اينقده سرم شلوغه كه فرصت نكردم بيام.اعصابمون هم روز به روز سر اين سربازيه لعنتي داره خوردتر ميشه.دقيقا احساس مي كنم كه زنداني شدم.نه راه پيش داريم نه راه پس.داستانش اين طوريه:همسر بنده ميخواد بره سربازي ولي اولش بايد فارغ التحصيل شه.دانشگاه مزخرف شهيد بهشتي كه معرف حضورتون هست،خر تو خر تر از اون چيزيه كه فكرشو بكنيد.3 ماهه كه داره مي دوه فارغ التحصيل شه اما كاركنانش به خاطر اون هواي كوه اونقده مست و ملنگ شدن كه اصولا نمي دونن كار دانشجو يعني چي.حالا هم كه به سلامتي در پي عوض بدل شدن هاي دولت نا محترم رئيس دانشگاه و دانشكده و …. كاركنان عوض شده و رسما دانشگاه تعطيل تشريف دارن.اين از دانشگاه.از اون ور اداره نظام وظيفه از اونجا كه خيلي طرفدار داره و تجمع افرادي كه مي خوان برن 2 سال وقتشونو در سرباز خونه ها تلف كنن زياده اولا هر 2 ماه به 2 ماه اعزام مي كنه بعدشم اگه شانس بياري بعد از 4 ماه كه درخواست بدي اعزامت مي كننن يعني اين وسط مستا 4 ماه هم وقتت بايد تلف شه.يعني اين طوري :بخواي نفس بكشي تو اين مملكت بايد بري سربازي اما ما تا هر وقت بخوايم گلوتو گرفتيم و نمي ذاريم نفس بكشي.اين تو نيستي كه براي خودت حق انتخاب داري و فكر مي كني كه مي توني زندگي كني.ايراني بودن مساوي است با مردن!

مامانم:واقعا زمان شاه عدالت خيلي بيشتر بود

من و همسر:آره واقعا ما كه گير افتاديم.يه طوري شده كه بايد حسرت روزي رو بخوريم كه همسر بره سربازي و راحت شه

مامانم: ماه م جوون بوديم اصلا اين مشكلات رو نداشتيم.

من و همسر:ما اصولا نسل بد شانسي هستيم ،از بچگيمون كه فقط جنگ بود و بعدشم مانتوي سياه و تل غير رنگي و جوراب سياه سفيد و البته آرمان هاي اصيل انقلاب كه بايد در حد فهم يه آدم بزرگ مي فهميدي.هر روز شنبه خطبه هاي نماز جمعه ديروز رو گوش دادن و الله اكبر گفتن! آموزش هاي ورزشي ما كه نارنجك پرتاب كردن و سينه خيز رفتن و …. بود…..هنوزم اسير كوته فكري تصميم گيرنده هاي ممكتمون هستيم.جووني هم مي كنيم اما مثل بچگيمون كه بچگي كرديم!!!

مامانم:…….خوب حالا ناراحات نباشين. شما بايد شاد زندگي كنيد

من و همسر:شششششششششششششششاد مي شويم!

قسمتي از يه شعر زيبا كه از وبلاگ سلما خانوم ديدم و واقعا حرف دل منه:

آزادي
دانه پر قوتي است
که در نياز
کاشته شده است

من هم ساکن همين زمينم
من هم مي خواهم آزاد باشم
درست مثل تو

پي نوشت:آخيش راحت شدم اينجا نوشتم.واقعا وبلاگ از اين لحاظا خيلي خوبه

10 Responses to “در و دل!همين”

  1. kochebagh Says:

    یه چیزی رو یادت رفته بگی!
    سر صف مجبور بودیم همه اش نه شرقی نه غربی مرگ بر آمریکا و مرگ بر آلمان،انگلیس فرانسه ،روسیه و اسلوونی و… بکنیم:)
    حالا دوره ی ما که به چهارتای اولش رسیدیم! اما داداشم می گه که زمان اونا مجبور بودن نیم ساعت سر صف همه ی کشورهای شناخته شده ی دنیا رو فحش بدن:)

  2. raoros Says:

    خدا صبرت بده!
    خوب می شه حالا
    انقدر غصه نخور
    هدر وبلاگت هم خوبه، بدک نیست !

  3. «محمد» Says:

    اگه کارت بسیج داشته باشه می‌تونه کلی سربازی را دور بزنه! کلی از دوستای من با همین شیوه کلی (مثلا 6 ماه) از خدمتشان کم شد!
    در کل سربازی رفتن سخته، متاهلی رفتن سخت‌تره (نمونه‌اش را داشتیم) و با این داستانایی که گفتی وحشتناکه!
    اما این دو سال زود می‌گذره و خاطراتش می‌مونه!

  4. «محمد» Says:

    در کامنت قبلی چقدر از کلمه‌ی «کل» استفاده کردم؟ عجیبه! اما در کل اشکال نداره! :)

  5. soboone Says:

    lمن که فقط آرامش میخوام

  6. ممد Says:

    1) میشه بفرمایید شما موقع جنگ کجا تشریف داشتید؟ چون این یه تیکه بدجوری بم برخورد!
    2) دو نداره!

    محمد آقای عزیز بنده جنگ که بود خیلی بچه بودم.یه جورایی تو بمب بارون به دنبا اومدم(سال 61).شاید شما منظور بنده رو بد فهمیدید.من هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم که به افرادی که جنگ کردن و ضجر کشیدن توهین کنم.اما اینو می دونم خیلی از اونایی که جنگیدن بچگی و جوونیشون یا در آرامش بوده یا بعدا در شور و حال انقلاب و انقلاب کردن.»امید»این حرف اصلیه منه.اون ها امید داشتن و هدف.اونا طعم تلخ جنگ و جنگیدن وقتی فهمیدن که صدام آرامش و خانوادشونو ازشون گرفت.ما هم در کودکی و بعد از اون طعمشو چشیدیم.تا اینجاش هم از نظر من خیلی بد نیست.اما وقتی همش دلهره جنگ داشته باشی وقتی که هنوز صدای آژیر قرمز تو گوشته و مدام حرف از حمله آمریکا ه.و قتی جوونی و حق داری که آرزو کنی برای یه زندگی!اون وقت شاید مثل من اینطوری دیوونه شی.این حرف فقط من نیست حرف خیلی از هم سن و سالامه.حرف خیلی از همونایی که که زیر خمپاره عزیزانشونوو ازدست دادن. من نا امیدم از این وضع کشورم نا امید!و نامیدی مرگ تدریجی
    ه!

  7. Mehran Says:

    سلام…میگن رضا شاه خیلی خدمت به این مملکت کرده ، خوب دستش درد نکنه ولی این سربازی چی بود دیگه کرد تو آستین ما !!! :دی

    باهات موافقم.خدا لعنتش کنه همین یه کارش دار پدرما رو در میاره

  8. sepanta Says:

    نا امیدی؟ غم؟
    پس انگار غم ندیدی.آخ از دل من

  9. نازنین Says:

    غصه نخور مریمک! درست میشه همه چی ایشالا…دیگه یه چیزایی دست خود آدم نیست که…چوب خل بازی های یه عده مونگوله! همون ششششششششششاد شوید! :دی!

  10. نجمه Says:

    بابا خيلي تيريپ depress اي زدي….بيا ببرمت توچال يه نموره فازت عوض شه… در كل باس بگيم آبجي اوووووچيكه Take it easy …


پاسخی بگذارید

