نوع خوابیدن و شخصیت افراد

اکتبر 20, 2007

آیا نوع خوابیدن افراد می تونه نشانگر خوبی برای شخصیت و حالات روحی اون ها در عالم بیداری باشه؟برای من که تحقیقات زیر یکمی واقعیت داشت.

به تازگی دانشمندان علوم روانشناسی و پزشکی در یافتن که با مطالعه نوع خوابیدن افراد میشه شخصیت اون ها رو پیش بینی کرد.پروفسور   Chris Idzikowski مدیر موسسه مطالعات خواب و خواب درمانی در انگلیس 6 حالت خوابدین رو مورد بررسی قرار داده که نتایج اون به شرح زیره:

 1- حالت جنینی Foetus: افرادی که این طور می خوابن و خودشونو هنگام خواب حلقه می کنن ظاهرشون بسیار خشن و سفت و سخت اما در درون مهربان و دارای قلب حساسی هستن.ممکنه که در اولین برخورد با افراد غریبه خجالتی باشن اما بعد از مدتی احساس راحتی می کنن. خیلی از افراد این طور می خوابن(41 درصد از 1000 نفری که در این تحقیقات بررسی شدن)

2- (Log) یا مثل تنه درخت!(خوابیده به کنار و دست ها در دو طرف بدن):این گونه افراد معمولا اجتماعی و بی شیله پیله ای هستن که به افراد غریبه اعتماد می کنن ( بعضی وقت ها هم ممکنه سرشون کلاه بره!)

3- Yearner یا حالت مشتاق و آرزو به دل!(خوابیده به کنار اما دو دست در جلو قرار دارن):این افراد مناعت طبع دارن ولی ممکنه در بعضی موارد دارای ظن و گمان بد نسبت به افرادبشن.خیلی کند و سخت تصمیم می گیرن اما وقتی تصمیمشون قطعی شد دیگه تغییرش نمی دن!

4-  Soldier یا خبردار خوابیدن!(به پشت خوابیدن و دو دست در کنار قرار داشتن): این افراد کم حرف و دور از هیاهو و اعتراض کردن هستن اما سعی می کنن خودشون و اطرافیانشونو روبا رفتارهای مناسب منطبق کنن.

5- FreeFaller یا سقوط آزاد(دمر خوابیدن،دستها زیر متکا و سر به سمت چپ یا راست):ظاهرا افرادی اجتماعی و بی رو در بایستی(بعضا پرو ) هستن اما می تونن خیلی عصبی و نازک نارنجی هم باشن و تحمل هیچ گونه انتقاد و شرایط سختی رو هم نداشته باشن(سعی کنین خیلی این طوری نخوابید!)

5- Starfish یا مثل ستاره دریایی خوابیدن(به پشت خوابیدن،دستها زیر متکا):این افرادمعمولا خوب دوست پیدا می کنن چون همیشه آماده شنیدن نظر و کمک کردن به دیگران هستن.خیلی هم دوست ندارن در مرکز توجهات مردم قرار بگیرن.

همچنین پروفسور Chris Idzikowski معتقده که خوابیدن «Freefall» می تونه به شخص در هضم غذا در طول شب کمک کنه اما افرادی که به پشت می خوابن(Soldier یا Starfish) در طول شب خیلی خوب غدا رو هضم نکرده و خوب هم تنفس نمی کنن (خرپف دارن)

تنها 5 درصد از افراد هستن که هر شب حالت خوابیدن خودشونو عوض می کنن و اکثر افراد همیشه یه مدل می خوابن.

منبع از اینجا 

 

20 Responses to “نوع خوابیدن و شخصیت افراد”

  1. raoros Says:

    من حالت 1 هستم!
    ولی شخصیتم اینطوری نیست!
    مریم تو بلاگ من به بازی دعوت وشدی!
    ویا دختر جون!

  2. mohsen Says:

    جالب بود! شما خودت چه پرویی یا کم رو؟! :)

    کمی تا قسمتی پررو

  3. هشام Says:

    سلام . فکر نمیکردم دخترا تو وبلاگ نویسی هم …
    تبادل لینک میکنید ؟

  4. هشام Says:

    راستی یادم رفت بگم . من شماره 1 هستم !

  5. «محمد» Says:

    من اولش به صورت 5 می‌خوابم، بعد از اینکه نفسم بند اومد و گاهی هم فکم شدیدا درد گرفت به حالت یک می‌رسم و تا صبح بین حالت 1 و 3 در حال گردشم!
    با این تفاسیر دچار یک اختلال شخصیتی شدید هستم :‌)

  6. يه‌دوست Says:

    من 5می (FreeFaller) هستم! :D

  7. ندا Says:

    مریم جون من معمولا مدل freefall میخوابم. انگاری بدترین شخصیت مال این افراده. نا امید شدم. :(

    من خودمم بیشتر این طوری می خوابم نگران نباش ندا جون

  8. sepanta Says:

    واقعا جالب بود.البته من این مطلب رو خیلی وقت پیش یک جایی خوانده بودم که اسم هایی که روی خواب بود فرق میکرد من خودم به حالت شماره پنج میخوابم که صد در صد شرایط روحیم هم باهاش مطابقت میکنه البته اسم دیگه این خواب خواب پادشاهی است.موفق باشی


  9. جالب نوع خوابیدن من جز هیچ کدام از این 6 دسته نیست!


  10. خب اصفهانی عزیز امیدوارم که داخل کشور نباشی چرا که من وقتی همشهریاتونا میبینم که دل از اصفهان میکنند و در شهر دیگر سکنی می گزینند واقعا تعجب می کنم !
    مگه میشه کسی که در اصفهان زندگی کرده شهر دیگه ای را هم تاب بیاره!

    من بعد از این که مدتی اصفهان بودم حافظ فریبم داد و وسوسه ی شیراز را در سرم انداخت ( قبل از آن خیلی از شهر های دیگه را برای سکونت تجربه کرده بودم!)
    مثلاگفت :
    گرچه زنده رود آب حیات است
    ولی شیراز ما از اصفهان به

    خلاصه چند ماهی که شیراز موندیم دیدیم خیر اصفهان چیزه دیگری است برای همین بازگشتیم

    سلامتون را هم به زنده رود خواهیم رساند

    بابت لینک متشکرم خانقاهمون را با وب نوشته هاتون آراستیم

  11. lukadium Says:

    من تقریبآ به روش جنینی میخوابم ولی یه خورده Modify تر شده :)

  12. ماکان Says:

    چرا نبایدبه روش 5 زیاد بخوابیم؟؟

    شاید چون آدم خوب نمی تونه نفس بکشه

  13. mychamber Says:

    من که به روش 1 و چهار می‌خوابم و در روش 4 پامو مثل روی صندلی نشستن روی هم میندازم حکمم چیه؟

    نمی دونم چی بگم؟

  14. mrkhalili Says:

    حالا وضع ما که هر شب یه طوری می خوابیم چه طوره ؟؟؟

  15. grayidea Says:

    از شب تا صبح اگر صد مدل بچرخيم نتيجه اش چه مي شود؟

    لابد همه خصوصیاتو داری!

  16. کمال Says:

    من که به همه ی این روش ها می خوابم یعنی آدم دمدمی مزاجی هستم؟ روش اتاق من هم جالبه داداشم اینجوری می خوابه.

  17. سعید Says:

    اول سلام
    دوم اینکه من الاوه بر اینکه به 1000 شکل می خوابم صبح که پا میشم می بینم 45درجه سرم اینور تر امده من چه بشری هستم خدا عالمه در بچگی اینور خونه می خوابیدم انسر خونه پا می شدم

  18. ناشناس Says:

    سلام من وقتی خوابم نمیدونم جه شکلی میخوابم حالا چیکار کنم

  19. نیلو Says:

    ببخشید من نیلو هستم


پاسخی بگذارید

