برترین عکس های علمی سال 2007

سپتامبر 30, 2007

مجله national geographic بهترین عکس های علمی 2007 رو که 28 سپتامبر اعلام کرده تو سایت خودش قرار داده.دیدم بد نیست منم اینجا یه اشاره ای بکنم چون خیلی جالب انگیزه!

عکس زیر مربوط به یه جلبک دریایی که پیچیدگی یک ارگان ساده زیسیتی رو نشون میده.از مواد شیمیایی این جلبک دریایی ایرلندی! (Chondrus crispus) در صنایع غذایی و مواد خوراکی استفاده میشه

عکس دوم که خودم دیدم یاد اژدها افتادم.خوب این یه عکس سی تی از دماغ آدمیزاده که خیلی موشکافانه قسمت تحتانی این عضو رو داره نشون میده.توضیحات تخصصی شو خودتون برید بخونید.

عکس سوم.این یه رشته فلزی گره زده شده است که توسط یکی از دانشجویان و اساتید شیمی دانشگاه هاروارد ساخته شده.به این صورت که فلز مذاب شده در کانال سیلیکونی تزریق شده و بعد از خنک شدن فلز به صورت یک ساختار ظریف فلزی در اومده و  اونقدر قابل انعطاف هست که میشه گره اش زد و البته دارای خاص رسانایی الکتریکی هم هست.

عکس چهارم. یه عکس از فیلم سه بعدی که نشون میده چه جوری نیکوتین سلولهای عصبی رو تحریک و باعث فرستاده شدن پیام های عصبی به مرکز مغز میشه.

.بالاخره عکس پنجم که توسط دو محقق ریاضی دان در دانشگاه مینه سوتا گرفته شده که نشون میده ریاضیات در ابعاد بالاتر خیلی ساده تر میشه.

بیشتر بخونید

17 Responses to “برترین عکس های علمی سال 2007”

  1. soboone Says:

    همین الان داشتم آمار وبلاگم رو چک میکردم دیدم یه نفر دیگه هم یه لینک ورودی به سایت من رو گذاشته اون رو دنبال کردم به وبلاگ بلاگفای شما رسیدم بعد دیدم تشکر کرده بودید خواستم یه عرض ادبی بکنم و بگم خواهش میکنم من که کاری انجام ندادم وظیفم بود بنده باید از شما تشکر کنم که به وردپرسیان افتخار دادید و به جمع ما پیوستید
    خیلی کتابی شد ببخشید.
    :)

  2. soboone Says:

    به نظر من این عکس ریاضی از همه بهتره چون خودم ریاضی میخونم
    :)

  3. soboone Says:

    به نظر من این عکس ریاضی از همه بهتره چون خودم ریاضی میخونم
    :)
    بعد دوست دارید رگ فیدتون چه رنگی باشه هر رنگی میخواید بگید فردا بهتون میدم

  4. lukadium Says:

    عجب موجودی تو دماغمون زندگی می کنه!!

  5. tablu Says:

    خيلي با حال بود!

  6. محبوبه Says:

    ممنون از عکسها یکم دنالش گشتم تا اینجا پیدا کردم…

  7. BaHaR Says:

    axaye jalebi bood. vali tozihateshoon kam bood

  8. BaHaR Says:

    age mishe age mishe dar rabete ba ooon axe akharie k dar morede RIAZI bood 1 matlab bezarid
    to ro khoda,vasam kheili moheme.mamnoon

    بهار جان والا من رشته ام ریاضی نیست.اما سعی می کنم پست مرتبط بنویسم

  9. hossein aghajanloo Says:

    دس مريزاد
    اي ول

    قابل شوما رو نداشت

  10. سروش Says:

    نه. من دیگه سیگار نمی کشم

  11. sara Says:

    kheyli bahal bod man ke tahala in axaro nadide bodam

  12. عقرب Says:

    جالب بود مخصوصاعکس دوم ازدها

  13. J2 Says:

    نیاز به تعدادی عکس در مورد مولکول های زیستی
    متابولیسم و انزیم دارم
    لطفآ

  14. ثمین Says:

    وبلاگ جالبی داری به من هم سربزن

  15. nashmil Says:

    خیلی جالب بود اگه میشه برام چند تا عکس از فلزات مختلف و کارخانه هاشون پیدا کن و یه راهی برای ترک سیگار

  16. عرفان Says:

    بابا دمت داغ باحال

  17. مهرداد Says:

    سلام مریم
    من به تازگی سیگار را ترک کردم،اگر امکان داره اصل فیلم تاثیر نیکوتین بر روی سلولهای عصبی را برام بفرست لطفا


پاسخی بگذارید

