داستان زندگی

سپتامبر 16, 2007

جلسه امروز افتاد هفته دیگه . الان گشنمه و دارم میمیرم و روزه هم هستم و یه دیتا بیس دیگه باید درست کنم.خلاصه بعد دو روز مثل اسب کار کردن بد نیست آدم یه نمه الاف شه.قبلن ها یه سایتی دیده بودم برای نوشتن خاطرات روزانه و مربوط به زندگی آدم.این مطلبو که دیدم خیلی برام جالب بود که این همه سایت مختلف برای نوشتن خاطرات روزانه و گذاشتن عکس و فیلم و … وجود داره.اشتباه نشه این با وب لاگ نویسی فرق می کنه.در واقع آدم می تونه با عضویت تو این سایت ها و دعوت کردن اعضای خانوادش و دوستانش اون ها رو در خوندن خاطراتش سهیم کنه.خوبیش به اینه که خیلی از افرادی که نمی خوان هویتشون برای همه معلوم شه این سرویس ها خیلی به دردشون می خوره.مثلا افرادی رو دیدم که وبلاگ شخصی دارن و باهم می نویسن یا مثلا اگه هم فردی از خاطرات روزانش می نویسه ولی نمی تونه از خودش عکسی بذاره یا مثلا خیلی با جزئیات همه چیز رو توضیح بده.مثلا خود من می ترسم اسم شرکت رو اینجا بیارم یا مثلا عکسی از خودم بذارم اون بالا(هر چند که چند بار وسوسه شدم و می خواستم این کار رو. انجام بدم).حالا که اینجا تغییر کاربری داده منم که عمرن روزمره نویس نیستم!!!!

خیلی حاشیه رفتم.ourstory که خودمم رفتم و عضوش شدم.ویژگی هاش اینه که مثلا اون فرد یه پستی رو منتشر می کنه که می تونه شامل عکس و فیلم و … .این مطلب شما برای تمام افرادی که عضوشون کردین می تونه ایمیل شه.اون هامی تونن علاوه بر کامنت گذاشتن و ابراز احساسات! اگر تو اون خاطره همراه شما بودن و عکسی چیزی داشتم به همون پست اضافه کنن.در ضمن این سرویس قابلیت سرچ کردن عکس در اینترنت رو داره.یه مثال. شما رفتین کنسرت مایکل جکسون ولی خوب دم در دوربیناتونو گرفتن و نتونستین عکس بگیرید.این سرویس اوتوماتیک خودش عکس ها و لینک های مربوطه رو براتون تو اون پستتون میذاره.هم چنین ourstory این توانایی رو داره که نوشته های شما رو به صورت کتاب و آماده چاپ در بیاره .هم چنین به صورت دی وی دی!یه چیز دیگه اینکه ourstory بر مبنای خط زمانی کار می کنه و اتفاقات رو میچینه.راه ساده ترش اینه که می تونین به یه عالمه سوال موجود جواب بدید.

storyofmylife یا SOML .ظاهرا از همه جدید تره.بنابر این باگ ماگ هم ممکنه بیشتر داشته باشه.بر عکس بالایی که بر مبنای زمان و خط زمانی بود storyofmylife حول اتفاقات میچرخه.مثلا آدم یه موضوع انتخاب میکنه و اتفاقاتی که براش افتاده رو می نویسه.برای مثال «روزهای دانشگاه» موضوعه و اتفاقات مربوط به اون زمان رو در زیر مجموعش قرار میگیرن.مثل بالایی قابلیت آپلود فایلهای صدا و عکس و فیلم و… رو داره.ویژگی دیگه ای که داره اینه که آدم می تونه فایل هاشو در یه vault می ذاره و می تونه اون ها رو در متن خاطراتش بیاره.

 

myfamily که از همه قدیمی تره و خوب خیلی از ویژگی های بقیه رو نداره.مثلا توش نمیشه فیلم و صدا و … آپلود کرد و….

اما سایت هایی مثل geni یا myheritage (که اسرائیلی هم هست) بیشتر برمبنای درخت خانوادگی(شجرنامه) است  و اینکه اول شاخه های خانوادگیشو کامل کنه و بعد خاطراتشو به نگارش در بیاره.

منابع:geni،crunchbase،myheritage

پی نوشت:من از همون روز اولی که سریال مدار صفر درجه رو دیدم با اینکه اون موقع سعیده شوهر داشت می دونستم سعیده وتقی با هم ازدواج می کنن.همین! گفتم که عقده ای نشم.

پاسخی بگذارید

